Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lelu jõuluvana kingikotti tuntud kaubamärkide hulgast
?Käesolevaid jõule on raske prognoosida, kuid fakt on see, et kui toode on teles või raadios, siis mõjutab see väga olulisel määral laste jõulusoove ja jõuluvana kingikotti,? ütleb ASi Rekato müügijuht Merle Saar. Tema hinnangul on läbi jõulude olnud populaarsed lauamängud, millega perekeskis meelt lahutada.
?Tacticu? ja ?Ravensburgeri? toodete lai valik ning hinna ja kvaliteedi suhe peaks rahuldama ka kõige nõudlikumat tarbijat,? toob Saar näite. ?Sama võib öelda Lego kohta ? kvaliteetklotsid, erinevad temaatikad, palju huvitavaid ja arendavaid mängimisvõimalusi.?
Rekato müügijuht soovitab pilgu peale heita ka prantsuse firmade Smoby vahvatele köökidele, mis mõeldud tüdrukutele ning poiste tarvis loodud Majorette erinevatele garaa?idele ja autoradadele.
ASi Rimonne maaletoodavatest mänguasjadest on endiselt populaarsem maailma enim-müüdud Barbie nukk oma paljude erinevate nimetustega.
?Selle aasta populaarsemad nukud on olnud Fashion Feveri ja Tea Party sarjast. Väga hästi oleme juba müünud aasta lõpus kinolinale jõudva uue filmi ?Pegasus? nukke nagu Printsess Barbie, Pilvekuninganna Rayla, Lendav Hobune ja teised,? loetleb müügijuht Küllike Tiik. ?Poiste seas on populaarsemad olnud Hot Wheelsi autod ja autorajad ning Batmani figuurid.? Otsest jõuluhitti Rimonne müügijuht ei prognoosi, kuid oma firma sortimendist soovitab tüdrukutele samu eelpool mainitud Pegasuse sarja nukke, samuti Aiapeo Annelise ning My Scene?i sarja omi. Poistele valmistaksid kindlasti rõõmu Hot Wheelsi mudelautod, Crashin Transporti sarja erinevad autorajad ja Batmani figuurid. Beebide tarvis võiks jõuluvana kingikotti pista klotsiteo, puldist juhitava voodikaruselli või palliauto.
Anvol Hulgimüügi OÜ Ülle Pärje loodab siiralt, et jõuluajal hakkab ilma tegema vähemalt paar nende poolt turustatavate mänguasjade seast. ?Praegu on parimad väljavaated B-Damanil ja Furbyl,? lisab ta.
Endiselt on populaarsed ka klassikalised mänguasjad nagu nukud, lauamängud, ehitusklotsid ja pehmed mänguloomad, kuid Ülle Pärje hinnangul nende ostjaskond väheneb, sest tänapäeval hakkavad lapsed huvituma arvutitest, muusikast ja spordist märksa nooremalt kui kunagi varem.
OÜ Kirkland tegevjuht Urmas Kingu ütleb, et nende firma on võtnud suuna mõttetegevust arendavatele mänguasjadele. Oma valiku teeb Kirkland iga-aastasel Nürnbergi mänguasjamessil, mis on maailma suurim. Sealt on pärit ka nende müügihitt ? itaalia firma PlastWood mäng ?Supermag?. ??Supermag? sobib igas vanuses mänguhuvilistele alates kolmandast eluaastast kuni 99ni,? tutvustab Kingu. ?See mäng stimuleerib loomingulisust ja võimaldab luua mis tahes kujuga eseme.?
?Supermag? koosneb kahemõõtmelistest lülidest, mis on välja töötatud nii, et neid saab omavahel kombineerida. Lülisid ühendavad kõrgtehnoloogiliselt loodud magnetid. Kõige lihtsamad mängud algavad 60 kroonist, kõige suurem ?Supermagi? komplekt maksab aga 4000 krooni ja sellest saab üles ehitada näiteks miniatuurse Eiffeli torni. Sel hooajal on ?Supermagi? loojad toonud turule magnetite abil ehitatava Ferrari. Ja kuigi punastel pole vormel-1 sarjas viimasel ajal eriti vedanud, peaks mini- Ferrari nii hinna kui ka suuruse poolest ilusasti jõuluvana kingikotti ära mahtuma.
Eelkõige lähtuvad Eestis tegutsevad mänguasja hulgimüügifirmad kohalikust massturust, kuid üha enam mõeldakse ka üle keskmise maksujõulisele tarbijale. ?Eksklusiivsemaid mänguasju on võimalik tuua tellimuse peale, kuid kogemus näitab, et selliseid ostjaid on Eesti turul vähevõitu,? ütleb Anvoli Hulgimüügi müügijuht Ülle Pärje. Rimonne müügijuht Küllike Tiik kinnitab, et nende firma on igal aastal laiendanud sortimenti ka maksujõulisemat tarbijat silmas pidades. ?Julgeks väita, et meie pakutav Matteli sortiment on juba enam vähem samas mahus Soomes pakutava Matteli sortimendiga,? kinnitab ta. Küllike Tiik toob välja ka Eesti mänguasjaturul hetkel valitsevad trendid: üha rohkem ostetaksegi kallimaid mänguasju ning seoses beebibuumiga suureneb käive, sortiment ja pakkumine eelkõige titadele ja väikelastele mõeldud mänguasjade osas.