• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissan hädas müügiga Põhja-Ameerikas

    Septembri lõpus jõudis Nissan vaid mõned päevad enne tähtaega iseendale püstitatud eesmärgini. Jaapani üks suuremaid autotootjaid suutis tõsta oma sõidukite müüki miljoni ühiku võrra 3,6 miljoni autoni. Firma tegevjuhile Carlos Ghosnile oli see triumf, kirjutab Businessweek.
    Kuid Nissani juhtkonnale jäi vähe aega oma saavutusest rõõmu tunda, sest pead hakkasid tõstma probleemid autotootja kõige kasumlikumal ? Põhja-Ameerika turul. Kõrged kütusehinnad vähendasid pikapite ja linnamaasturite müüki. Uute mudelite turuletoomine venis. Ning ka esimese hübriidmootoriga auto esitlus lükkus järgmise aasta lõppu. Ja kõik see juhtus ajal, mil ennustatakse üldist nõudluse vähenemist autode järele.
    ?Ma ei ole hellitanud suuri lootusi seoses USA turuga,? ütles Ghosn septembri lõpus. ?Ma olen oodanud teatud aeglustumist.? Tema mured tunduvad põhjendatud. Novembri alguses teatas Nissan, et USA müük vähenes oktoobris võrreldes aasta varasema ajaga 13,3 protsenti. Toyota ja Honda samal ajal vastupidi kasvatasid oma müüki. Toyota müük USAs kasvas oktoobris 5,2 protsenti ja Honda müük 4,2 protsenti. Kõrgete kütusehindade tõttu sattus löögi alla Nissani suurte pikapite Titanide ja linnamaasturite Armadade müük. Ootamatu müügikäibe langus pani investeerimispanga Nomura Securitiese ennustama, et Nissan ei suuda täita omaenda käibeprognoosi. Seda arvamust jagas ka Credit Suisse First Boston.
    Kuid Nissani müüginumbrite tõstmine pole kunagi olnud kerge. Pärast seda, kui Renault ostis Jaapani autotootjas 1999. aastal enamusosaluse ja saatis Ghosni Tokyosse, on viimane järeleandmatult juhtinud autotootjat suurema kasumi poole, kasutades selleks kulude kärpimist ja moodsate toodete turuletoomist. Ja firma keskmised kasumimarginaalid on olnud tööstusharu parimad.
    Analüütikute arvates on Nissani probleem selles, et suurte reformide mõju hakkab taanduma. Viimastest müüginumbritest paistab see väga selgelt välja.
    Tänavuseks ennustatakse firmale tegevuskasumi 3,3protsendilist kasvu ja jõudmist 7,5 miljardi dollarini (100 miljardi kroonini). Käibeks ennustatakse 76,6 miljardit dollarit (1,03 miljardit krooni) ja käibekasvuks 4,9 protsenti. Seda on oluliselt vähem võrreldes kahekohaliste kasvunumbritega kolm aastat tagasi.
    Mõned seostavad Nissani probleeme sellega, et Ghosn juhib korraga nii Jaapani autotootjat kui ka tema tuumikomanikku Renault?d. Siiski on investoritel firma vastu piisavalt usaldust. Nissani aktsia hind käis oktoobri alguses ära kahe aasta kõrgeimal tasemel ja on sellel aastal tõusnud 5 protsenti. Aktsiate ostjad viitavad oktoobri lõpus avaldatud tugevatele esimese poolaasta tulemustele
    Autofirma enda ametnikud nimetavad USA müügikäibe languse põhjusena uute mudelite puudumist. See on üks olulisi erinevusi firma varasema ja praeguse strateegia vahel. Alates 2002. aastast on Nissan välja lasknud 24 uut mudelit, neist 14 USAs. Kuid käesoleva aasta märtsist alates pole USA turule tulnud ühtegi uut mudelit. Uute mudelite põud saab läbi järgmise aasta mais, mil USAs tuleb turule luukpäraga väikeauto Versa. Selle auto turuletoomine märgib pöördumist raskete linnamaasturite müügi juurest kompaktsete ja efektiivsete väikeautode poole. Lisaks Versa turuletoomisele plaanib Nissan uuendada veel kolm automudelit.
    Nissani diilerid USAs on raske ülesande ees, sest peavad ostjaid meelitama kiiresti vananeva kollektsiooniga. Autotootja arvestas küll uue Sentra sedaani turuletoomisega selle aasta sügisel, kuid eeltutvustusel sai see hävitava hinnangu osaliseks ja Ghosn lükkas turuletoomise edasi ning käskis disaineritel auto ümber teha.
    Aga isegi kui Sentra tuleb pilkupüüdev, jääb ikkagi küsimus, mida teha suurte pikapite ja linnamaasturitega. Kütusehinna tõustes ei pruugi nendelt mudelitelt vajalikku käivet tulla. Ja see võib viia Nissani ühele joonele sellise raskuses vaevleva tootjaga nagu on General Motors.
    Et saada raskest olukorrast üle, on Nissani tegevjuht Carlos Ghosn pöördumas tagasi oma vanade liistude ? kulude kokkuhoiu juurde. Ta plaanib 2010. aastaks kolida firma peakorteri Tokyost ära naabruses asuvasse Yokohamasse. Ta on kaalunud ka ameerika peakorteri kolimist Los Angelesest Tennessee osariigis asuvasse Smyrnasse.
    Sellised kulude kokkuhoiu plaanid võidaksid Nissanile aega, kuni kasvu hakkavad toetama uued mudelid, mille suhtes Ghosnil on suured lootused. Ta usub, et firma bränd on mõne aja pärast tugevam kui eales varem. Ja USA diileritel ei jää praegu üle muud, kui loota, et tal on õigus.
    Samal ajal, kui Nissan on kaotamas turuosa USAs, on USA autotootjad kaotamas turuosa Euroopas. General Motorsi turuosa langes Euroopas 10,7 protsendilt 10,6 protsendile ja Fordil 11,1 protsendilt 10,8 protsendile. 1990. aastate keskel oli USA autotootjate turuosa Euroopas 13 protsenti. Jaapanlaste turuosa oli toona 10,7 protsenti. Täna on see 14 protsenti. Paistab, et kütusehinna tõus on paisanud segi senised autotootjate vahelised jõujooned. Ettepoole on tõusmas väikeautosid ja diiselautosid pakkuvad tootjad, nende seas loomulikult ka jaapanlased.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Raadiohommikus: kelle seast valitakse aasta silmapaistvaim ettevõtja?
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.