Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissan hädas müügiga Põhja-Ameerikas

    Septembri lõpus jõudis Nissan vaid mõned päevad enne tähtaega iseendale püstitatud eesmärgini. Jaapani üks suuremaid autotootjaid suutis tõsta oma sõidukite müüki miljoni ühiku võrra 3,6 miljoni autoni. Firma tegevjuhile Carlos Ghosnile oli see triumf, kirjutab Businessweek.
    Kuid Nissani juhtkonnale jäi vähe aega oma saavutusest rõõmu tunda, sest pead hakkasid tõstma probleemid autotootja kõige kasumlikumal ? Põhja-Ameerika turul. Kõrged kütusehinnad vähendasid pikapite ja linnamaasturite müüki. Uute mudelite turuletoomine venis. Ning ka esimese hübriidmootoriga auto esitlus lükkus järgmise aasta lõppu. Ja kõik see juhtus ajal, mil ennustatakse üldist nõudluse vähenemist autode järele.
    ?Ma ei ole hellitanud suuri lootusi seoses USA turuga,? ütles Ghosn septembri lõpus. ?Ma olen oodanud teatud aeglustumist.? Tema mured tunduvad põhjendatud. Novembri alguses teatas Nissan, et USA müük vähenes oktoobris võrreldes aasta varasema ajaga 13,3 protsenti. Toyota ja Honda samal ajal vastupidi kasvatasid oma müüki. Toyota müük USAs kasvas oktoobris 5,2 protsenti ja Honda müük 4,2 protsenti. Kõrgete kütusehindade tõttu sattus löögi alla Nissani suurte pikapite Titanide ja linnamaasturite Armadade müük. Ootamatu müügikäibe langus pani investeerimispanga Nomura Securitiese ennustama, et Nissan ei suuda täita omaenda käibeprognoosi. Seda arvamust jagas ka Credit Suisse First Boston.
    Kuid Nissani müüginumbrite tõstmine pole kunagi olnud kerge. Pärast seda, kui Renault ostis Jaapani autotootjas 1999. aastal enamusosaluse ja saatis Ghosni Tokyosse, on viimane järeleandmatult juhtinud autotootjat suurema kasumi poole, kasutades selleks kulude kärpimist ja moodsate toodete turuletoomist. Ja firma keskmised kasumimarginaalid on olnud tööstusharu parimad.
    Analüütikute arvates on Nissani probleem selles, et suurte reformide mõju hakkab taanduma. Viimastest müüginumbritest paistab see väga selgelt välja.
    Tänavuseks ennustatakse firmale tegevuskasumi 3,3protsendilist kasvu ja jõudmist 7,5 miljardi dollarini (100 miljardi kroonini). Käibeks ennustatakse 76,6 miljardit dollarit (1,03 miljardit krooni) ja käibekasvuks 4,9 protsenti. Seda on oluliselt vähem võrreldes kahekohaliste kasvunumbritega kolm aastat tagasi.
    Mõned seostavad Nissani probleeme sellega, et Ghosn juhib korraga nii Jaapani autotootjat kui ka tema tuumikomanikku Renault?d. Siiski on investoritel firma vastu piisavalt usaldust. Nissani aktsia hind käis oktoobri alguses ära kahe aasta kõrgeimal tasemel ja on sellel aastal tõusnud 5 protsenti. Aktsiate ostjad viitavad oktoobri lõpus avaldatud tugevatele esimese poolaasta tulemustele
    Autofirma enda ametnikud nimetavad USA müügikäibe languse põhjusena uute mudelite puudumist. See on üks olulisi erinevusi firma varasema ja praeguse strateegia vahel. Alates 2002. aastast on Nissan välja lasknud 24 uut mudelit, neist 14 USAs. Kuid käesoleva aasta märtsist alates pole USA turule tulnud ühtegi uut mudelit. Uute mudelite põud saab läbi järgmise aasta mais, mil USAs tuleb turule luukpäraga väikeauto Versa. Selle auto turuletoomine märgib pöördumist raskete linnamaasturite müügi juurest kompaktsete ja efektiivsete väikeautode poole. Lisaks Versa turuletoomisele plaanib Nissan uuendada veel kolm automudelit.
    Nissani diilerid USAs on raske ülesande ees, sest peavad ostjaid meelitama kiiresti vananeva kollektsiooniga. Autotootja arvestas küll uue Sentra sedaani turuletoomisega selle aasta sügisel, kuid eeltutvustusel sai see hävitava hinnangu osaliseks ja Ghosn lükkas turuletoomise edasi ning käskis disaineritel auto ümber teha.
    Aga isegi kui Sentra tuleb pilkupüüdev, jääb ikkagi küsimus, mida teha suurte pikapite ja linnamaasturitega. Kütusehinna tõustes ei pruugi nendelt mudelitelt vajalikku käivet tulla. Ja see võib viia Nissani ühele joonele sellise raskuses vaevleva tootjaga nagu on General Motors.
    Et saada raskest olukorrast üle, on Nissani tegevjuht Carlos Ghosn pöördumas tagasi oma vanade liistude ? kulude kokkuhoiu juurde. Ta plaanib 2010. aastaks kolida firma peakorteri Tokyost ära naabruses asuvasse Yokohamasse. Ta on kaalunud ka ameerika peakorteri kolimist Los Angelesest Tennessee osariigis asuvasse Smyrnasse.
    Sellised kulude kokkuhoiu plaanid võidaksid Nissanile aega, kuni kasvu hakkavad toetama uued mudelid, mille suhtes Ghosnil on suured lootused. Ta usub, et firma bränd on mõne aja pärast tugevam kui eales varem. Ja USA diileritel ei jää praegu üle muud, kui loota, et tal on õigus.
    Samal ajal, kui Nissan on kaotamas turuosa USAs, on USA autotootjad kaotamas turuosa Euroopas. General Motorsi turuosa langes Euroopas 10,7 protsendilt 10,6 protsendile ja Fordil 11,1 protsendilt 10,8 protsendile. 1990. aastate keskel oli USA autotootjate turuosa Euroopas 13 protsenti. Jaapanlaste turuosa oli toona 10,7 protsenti. Täna on see 14 protsenti. Paistab, et kütusehinna tõus on paisanud segi senised autotootjate vahelised jõujooned. Ettepoole on tõusmas väikeautosid ja diiselautosid pakkuvad tootjad, nende seas loomulikult ka jaapanlased.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Wise’i tulemuste järel hakkas aktsia odavnema
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.