Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oma masinapargi pidamine sõltub tarnete iseloomust

    Põhjus, miks eelistada oma transporti allhankele, peitub eelkõige oma transpordi paindlikkuses ning suuremas võimes muutustele kiiresti reageerida, aga ka ettevõtte tegevusalas.
    ?Oma masinapargi pidamine on otstarbekas juhul, kui on vaja sageli teha erakorralisi, kiireloomulisi kaubatarneid klientidele. Ning seda ka vaid siis, kui korraga vajab saatmist suurem kogus kaupa,? selgitas OÜ Veoline logistikajuht Andreas Türkson.
    Türksoni sõnade kinnituseks käitub nii AS Betoneks, kes erivedusid teeb oma masinatega.
    ?Segumikserivedusid ja muid sarnaseid erivedusid tehakse meil enda masinatega. Tavalisi kaubatarneid teevad meile aga veofirmad. Omame nendega vähemalt aastaseid lepinguid ning senimaani pole meil neile midagi ette heita. Senist skeemi pole meil plaanis ka muuta,? sõnas Betoneksi tootmisjuht Ralf Peterson.
    Kaubaekspress ASi juhataja Tiit Jõevee lisab, et oma veokid peavad olema igapäevaselt koormatud ning seda täistööajaga. Hea on, kui antud autodega ühitatakse peale kauba laialiveo ning toorme tarnimise ka müügimehe või -agendi tegevus.
    ?Kuid ka sellisel juhul tuleb leida alternatiivvariante seoses puhkuste ning haigustega. Sama kehtib ka masina remondis oleku aja puhul,? lausus Jõevee.
    Samas paljuski sõltub masinapargi omamine või mitteomamine teostavate vedude liigist. Kasulik on see siis, kui on tegemist spetsiifiliste vedudega, mille tarbeks vajab ettevõtte erilist transpordivahendit, mida turult saada ei ole.
    Trükikoja Atka­print juhataja Anti Kuusi sõnul sõltub oma masina(te) kasutamine väga lihtsast arvutusest. Tuleb lihtsalt sisseostetud teenuse hindasid võrrelda oma kulutustega transpordile ning kui oma kulud on väiksemad kui sisseostetud teenuse puhul, ongi mõistlik ise vajalikke vedusid korraldada.
    ?Omaette küsimus on muidugi kulustruktuur. Veofirmad võivad ju väita, et teenuse sisseostmisel püsikulud lähevad üle muutuvkuludeks, kuid transportida on vaja tooteid ning kaupu nii ehk naa. Tegu on ikkagi põhimõtteliselt püsikuludega,? lausus Kuus.
    Türksoni sõnul on väikepakkide kiireloomuliseks transpordiks siiski otstarbekam kasutada kullerfirmat.
    ?Samas kui kliendid ei ole väga asjatundlikud ning nad paikne­vad hajutatult üle riigi, on mõistlikum kasutada kas vedajat või ekspedeerimisfirma teenuseid,? sõnas ta.
    Et masinapargi kasutamine on suuresti sõltuvuses transporditavatest kaupadest, annab aimu Glaskek ASi kogemus.
    ?Oma veokijuhil on üldjuhul suurem vastutustunne, eriti klaasiveo puhul, kus teenusepakkuja veokijuhid kipuvad ikka liialt ettevaatamatult sõitma, põhjustades meile näiteks suuremaid majandusriske toodete purunemise näol,? sõnas Glaskeki tootmisdivisjoni direktor Andrus Pook.
    Oluline pluss on ASi Glaskek toot­misdivisjoni direktori Andrus Poogi sõnul parem info liikumine ? tähtis nüanss, mida sageli alahinnatakse.
    ?Tähtsaks muutub operatiivne info liikumine eriolukordade tekkimisel, kus teenuse pakkuja sageli ei suuda adekvaatselt reageerida, ning kuna infot käib läbi mitme isiku, on oht, et see võib moonduda. Selle tulemusel tehakse aga väär otsus.? Viimane aga tähendab Poogi sõnul ettevõttele otsest majanduslikku kahju.
    Samas möönab Pook, et ühest vastust, millal oma masinaparki pidada ning millal mitte, pole.
    ?Erinevad sisendeid, mida arvesse võtta, on ikka päris palju, hinnavõrdlus, kumb variant on odavam, moodustab sellest vaid ühe osa,? nentis Pook. Tema sõnul kasutavad nemad valdavalt ikka kas täitsa uusi liisinguga soetatud või siis kuni viie aasta vanuseid masinaid. Põhjus selleks on väga proosaline.
    Mida uuem sõiduk, seda vähem hooldusele vahendeid ja aega kulub.
    ?Klaasiveo puhul lihtsalt on vaja korralikke masinaid. Kui nende aeg on ümber saanud, on neid võimalik edukalt realiseerida,? sõnas ta.
    Väikebusse, kaubikuid ning kastiga veokeid on Glaskekil Tallinna piirkonnas ühtekokku 15. Sarnaselt Glaskekiga toimib trükifirma Atkaprint. Väikefirmade hulgas on populaarsed ennekõike suurkaubikud mahutavuse ja hinna poolest.
  • Hetkel kuum
Maailma suurima krüptobörsi juht: 2022 oli krüptole vastupidamise aasta
Krüptotööstust ei tohiks hinnata ees seisvate väljakutsete, vaid selle järgi, kuidas on senistele vastu peetud, kirjutab maailma suurima krüptobörsi Binance juht Changpeng "CZ" Zhao.
Krüptotööstust ei tohiks hinnata ees seisvate väljakutsete, vaid selle järgi, kuidas on senistele vastu peetud, kirjutab maailma suurima krüptobörsi Binance juht Changpeng "CZ" Zhao.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Seitse soovitust edukaks koondamiseks
Töömaastikku räsivad esimesed suuremad koondamislained ja paljud ettevõtted on tööinspektsioonile juba märku andnud järgmistest koondamisplaanidest.
Töömaastikku räsivad esimesed suuremad koondamislained ja paljud ettevõtted on tööinspektsioonile juba märku andnud järgmistest koondamisplaanidest.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

E-residentide ridades käib aktiivne puhastus
Eelmisel aastal kasvas järelevalvemenetluse alla sattunud e-residentide arv 108%. Veel rohkem hüppas nende arv, kellelt e-residentsuse staatus ära võeti.
Eelmisel aastal kasvas järelevalvemenetluse alla sattunud e-residentide arv 108%. Veel rohkem hüppas nende arv, kellelt e-residentsuse staatus ära võeti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.