Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valveseadmete hoolduse eest vastutab klient
Eksperdid soovitavad kõiki valveseadmeid hooldada sama tihti, kui tulekahju-signalisatsioonisüsteeme ? vähemalt korra aastas. Kriitilisemates kohtades aga isegi kuni neli korda aastas.
Telealarm OÜ juhataja Tõnu Kutsari sõnul tuleb sõlmida valvesüsteemi hooldamise kohta eraldi hooldusleping, milles määratletakse hoolduse intervallid ja hoolduskava. ?Hoolduskavas peaks olema täpselt kirjeldatud, milliseid toiminguid hoolduse käigus tuleb turvaettevõttel teostada ja milliseid aruandeid esitada. Üldsõnaline hooldusleping, mis paneb turvaettevõttele kohustuse süsteemi ?hooldada?, enamasti eriti tõsiseltvõetav ei ole,? kommenteeris Kutsar.
Ühe anduri regulaarseks hooldamiseks kulub umbes 15 minutit. Enamasti avatakse anduri korpus, kontrollitakse visuaalselt, puhastatakse seest ja väljast, kontrollitakse anduri tööfunktsioone ja häiresignaalide jõudmist keskusesse, kontrollitakse ka seda, kas anduri reaalne aadress vastab projektile.
Hooldusele kuluv aeg varieerub Falcki klienditeenindusjuhi Elis Ehaste sõnul sõltuvalt seadmete hulgast ning võib kesta 30 minutist kuni mitme tööpäevani. Korterite ja eramute puhul kestab see 30?60 minutit. ?Hinnad sõltuvad häiresüsteemi suurusest, korterite ja eramute puhul on hind kuni 300 krooni kord.?
Hoolduse käigus testitakse kõiki andureid ? passiivse infrapunaanduri puhul kasutatakse liikumistesti ning kontrollitakse signaali edastust lokaalsesse valvekeskusesse. Suitsuanduri puhul kasutatakse nn ?läbipuhumise? meetodit, millega eemaldatakse andurisse kogunenud tolmuosakesed, ka kontrollitakse aku mahtuvust, lokaalse valvekeskuse tööd ning kontrollitakse signaali edastust turvafirma juhtimiskeskusesse.
Klient ise peaks oma valvesüsteemi testima nii tihti kui võimalik, soovitavalt iga nädal või vähemalt korra kuus. On oluline omada hooldatud ja testitud valvesüsteemi, sest kindlustusfirmad võivad keelduda hüvitiste maksmisest, kui olemasolev valvesüsteem mingil põhjusel ei reageerinud.
Optimal Kindlustusmaakler OÜ tegevdirektori Tarmo Hillepi sõnul pole oma vara kindlustades nõutud turvafirmaga hoolduslepingut omada. Siiski on igal sõlmitaval poliisil selle olemasolust teavitamiseks küsimus olemas ? kui hooldusleping on olemas, siis saab selle ära märkida. Samas jätavad kindlustusfirmad turvafirmadele vabad käed: ?Millise sisuga peab olema turvafirmaga sõlmitav hooldusleping, ei ole ära toodud ühegi kindlustusfirma tingimustes ega nõudmistes,? kommenteeris Hillep.
Kui olemasolevat valvesüsteemi hooldatakse regulaarselt ning dokumenteeritult, on korrektne leping turvafirmaga ning lepingust on teadlik ka kindlustusfirma, siis võivad firma omanikud end päris kindlalt tunda.
Autor: Alar Pardla