• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto võib avariipaigalt otse remonti viia

    ?See on kogu kindlustusprotsessi loomulik areng ja mujal Euroopas toimib see juba pikka aega,? lausus esimesena uutmoodi kahjukäsitlusega turule tulnud If Eesti Kindlustuse kahjukäsitlusosakonna juhataja Eero Link, kelle sõnul on selline süsteem mugav eeskätt kliendile.
    Siiani pidi õnnetusse sattunud auto omanik võtma igal juhul ette teekonna kahjukäsitlusse ja laskma kahjukäsitlejatel tekkinud vigastused ära hinnata. Alles seejärel suunas kindlusselts auto volitatud remonditöökotta. Nüüd on võimalik seda etappi vältides auto kiiremini remonti saata ja selle läbi ta ka kiiremini taas sõidukorda saada. See skeem kehtib nii kasko- kui ka liikluskindlustuse puhul.
    Tõsi, täna ei pruugi veel kõikide uute autode omanikel uus süsteem kehtida. If Eesti Kindlustus on sõlminud esialgu vastava kokkuleppe viie erineva autoesindusega, mis esindavad viit erinevat marki sõidukeid: Elke Auto ja Amserv Auto Toyotat ja Lexust, Saksa Auto Volkswagenit, Kommest Auto Peugeot?d ja Reval Auto Audit. Seega, kõik need inimesed, kes on ostnud mõne eelnimetatud marki auto neist esindustest, ei pea enam eraldi kahjukäsitlusse sõitma. Auto vaadatakse üle firmaesinduses ja sealsed töötajad suhtlevad elektroonilisi kanaleid pidi juba ise kindlustusfirmaga. Eero Lingi sõnul on hetkel läbirääkimised käimas veel kolme Tallinna ja kahe Tartu autoesindusega, tulevikus on soov leida koostööpartner ka Pärnusse.
    Kui garantiiajaga sõidukid peavad oma auto laskma pärast avariid korda teha margiesinduses, siis nende sõidukite omanikud, mille garantiiaeg on lõppenud, võivad seda teha ka mujal. If Eesti Kindlustus on sõlminud samalaadse kokkuleppe ka viie Tallinna remonditöökojaga, mis ei ole margiesindused: Värvaltrans, Benefit, Hiteh, Ammeco Auto ja Alvari Auto. Teisisõnu, kui on tegemist vanema autoga, mille garantiiaeg on lõppenud ja omanikul on taskus kindlustusleping If Eesti Kindlustusega, ei pea ta enam eraldi kahjukäsitlusse minema, vaid viima oma auto otse ühte neist firmadest.
    Loomulikult ei jää If Eesti Kindlustus ainsaks kindlustussseltsiks, mis sedalaadi teenust pakkuma hakkab, ja on vaid aja küsimus, mil ka kõik ülejäänud sama teed lähevad. Eesti kindlustusturg oli siiani tegemas läbi oma loomulikke arenguetappe ja nüüd on asi sealmaal, mil saab sammukese edasi astuda.
    Kahtlemata tugineb selline süsteem vastastikusel usaldusel, sest teatav vastuolu remonditöökoja ja kindlusseltsi huvide vahel on juba sisse programmeeritud: autofirma huvi on saada tööd ja selle eest võimalikult palju raha, kindlusfirma huvi aga remondi eest võimalikult vähe maksta. Ehk kui näiteks autol oli juba vigastusi enne konkreetset avariid, siis olid just kahjukäsitlejad need, kes sellele väga hoolega tähelepanu pöörasid ja maksid remondifirmale vaid nende tööde eest, mis puudutasid konkreetse õnnetuse tagajärjel tekkinud vigastuste likvideerimist. Autoesindus võib säärastel puhkudel aga silma kinni pigistada ja esitada hiljem kindlustusseltsile arve kogu auto remondi eest.
    ?Tõsi ta on, et reaalselt meil väga suurt kontrollivõimalust sellise süsteemi korral ei ole, kuid firmad, kellega oleme kokkulepped sõlminud, on tõesti ainult need, keda me täielikult usaldame. Ja kõik firmad ei saagi kindlasti seda võimalust,? lausus Link, kelle sõnul teevad nad lepingupartneritele muuhulgas ka väga põhjaliku koolituse kahjukäsitlemise teemadel.
    Lisaks käib kogu kahjude käsitlemine elektroonilisi kanaleid pidi, ehk autofirma peab kindlusseltsile saatma avariilisest autost väga detailsed fotod, avarii joonised koos kirjeldustega jms, mille abil suudavad vilunud kahjukäsitlejad üsna suure tõenäosusega välja selgitada, kas konkreetsed vigastused on tekkinud kõnealuses avariis või mitte. Kui see kahtlus siiski tekib, on kindlusfirmal õigus kahjude hüvitamisest keelduda, nagu ka varem, või nõuda juurde lisateavet kogu sündmuse kohta.
    ?Avariikahjude menetlemine kui selline jätkub ka edaspidi ja ühtegi meie kahjukäsitlejat pärast uue süsteemi rakendumist töölt lahti ei lasta. Pigem muutub kahjukäsitluse protsess, mis muutub arvutipõhiseks,? selgitas Eero Link.
    Uute autode müüjad peavad If Eesti alustatud süsteemi väga lihtsaks ja loogiliseks ning on selle kasutuselevõtuga väga rahul.
    ?Meie mõtlesime juba ammu, miks ei võiks see süsteem sellisena toimida, sest klient, kes on ostnud auto meilt, tahab saada meilt ka igasugust abi ja toetust. Paraku oli avariijärgsete kahjude käsitlemine seni ainus probleem, milles me teda mitte kuidagi aidata ei saanud,? lausus ASi Saksa Auto juhataja Jussi Pärnpuu, kes avaldas lootust, et peatselt tekib samalaadne koostöövõimalus ka kõikide teiste kindlustusfirmadega.
    ?Oleme seda süsteemi kuu aega katsetanud ja võib julgelt öelda, et see on tõesti väga lihtne nii meie kui ka kliendi jaoks,? tõdes Pärnpuu, kelle sõnul on kuu aja jooksul uue süsteemi järgi menetletud juba kümmet avariijuhtumit ja kliendid on sellega olnud väga rahul. Niikuinii tekitab iga pisemgi avarii inimesele stressi, eriti siis, kui ta ise milleski süüdi ei ole, aga jääb vaatamata sellele mingil hetkel jalameheks. Ja kui ta peab pärast seda hakkama jooksma ka erinevate paberitega eri ametkondade vahet, siis loomulikult ei ole see Pärnpuu hinnangul mitte kellelegi meeltmööda. ?Tuleb, toob auto meile, saab korras auto kätte ja kogu lugu.?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Investeerimisklubi ja Äripäev ühinesid
Sel nädalal ühinesid Äripäev ja Investeerimisklubi, millega hakatakse klubi tegevust teostama koostöös Äripäeva investor Toomase meeskonnaga.
Sel nädalal ühinesid Äripäev ja Investeerimisklubi, millega hakatakse klubi tegevust teostama koostöös Äripäeva investor Toomase meeskonnaga.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Eesti tellib suure portsu taastuvenergiat, edumaa on Enefit Greenil Täiendatud
Pikk paus Eesti taastuvenergeetika suurvõimsuste rajamisel tõotab lõppeda, sest valitsus kuulutas välja massiivse taastuvenergia vähempakkumise, mis võiks turule tuua nii uusi tuule- kui päikeseparke. Parim lähtepositsioon sel rallil on hiljuti börsile läinud Enefit Greenil.
Pikk paus Eesti taastuvenergeetika suurvõimsuste rajamisel tõotab lõppeda, sest valitsus kuulutas välja massiivse taastuvenergia vähempakkumise, mis võiks turule tuua nii uusi tuule- kui päikeseparke. Parim lähtepositsioon sel rallil on hiljuti börsile läinud Enefit Greenil.