Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussiettevõtted hangivad ridamisi senisest mahukamaid busse nii turismi- kui ka liinireisideks

    Viljandis paikneva Transpo-Reisid OÜ juhataja Jüri Kruusamäe sõnul on temal sageli ette tulnud olukordi, kus on soovitud tellida vedu, kuid reisijate arv on olnud suurem kui viiekümnekohalisse autobussi mahub.
    ?Olen teinud arvutusi ning leian, et suuremaid busse on rentaablim pidada. Pea kaks korda rohkem mahutavad bussid kaks korda rohkem kütust ju ei võta,? tõi Kruusamäe võrdluse. Tema sõnul tõuseb eelis selgelt esile välisriiki sõitmise korral.
    ?Kahe bussiga minekuks oleks vaja nelja bussijuhti. Samas kui näiteks kahekordse või siis näiteks 15 meetri pikkuse bussi puhul mahutatakse sama hulk inimesi, aga palka oleks vaja maksta ainult kahele bussijuhile.?
    Samas 60?70 inimest mahutavad bussid ei sobi mitte just kõikidele turismireisile.
    ?Linnasiseseks ekskursiooniks nad ei kõlba, kuna buss on lihtsalt liiga suur. Nad sobivad suurepäraseks inimeste sihtpunkti viimiseks ja sealt äratoomiseks. Näiteks suusareiside puhul Slovakkiasse sobivad nad suurepäraselt,? lausus Revalialink OÜ üks osanikke Valvo Vunk.
    Tema sõnul on aga rohkem inimesi mahutavad bussid uutena kallid ning enne nende muretsemist vaja kindlasti läbi mõelda äriplaan ning planeerida rahavood.
    Kui tavalise viiekümnekohalise bussi keskmine kütusekulu on 28 liitrit, siis näiteks kahekordsel bussil on kütusekulu hinnanguliselt viis kuni kuus liitrit sajale kilomeetrile rohkem. Suuremad kulud on seotud ka veermikuga. Kahekordsel bussil on taga kaks silda, kui nendega probleem peaks tekkima, võivad remondikulud tõusta väga kõrgele.
    Kui tavabussid on 12 meetrit pikad, siis turismibussidena on populaarsed ka 13,5 meetri pikkused autobussid, seda ennekõike mugavusastet silmas pidades, kuna istmevahed on suuremad. Samas näiteks 15 meetri pikkused bussid linnaliiklusse ega väiksematele teedele ei sobi.
    60?75kohalised bussid sobivad hästi Euroopas ning Baltikumis veoteenuse pakkumiseks. Eelduseks on hea teedevõrk, meil sobiksid nad suurepäraselt näiteks Tallinna?­Narva suunal sõitmiseks. Praegu ongi käimas pilootprojekt kahe bussiga Narva suunal.
    Oleme sellist poliitikat ajanud juba 1997. aastast alates. Siiamaani oleme olnud suhteliselt edukad. Ennekõike oleme kasutanud kahekordseid busse kindlatel suundadel ning kellaaegadel. Suurenenud on ka nõudlus 25?27kohaliste busside järele.
    Kohtade arvu suurendamine on minu nägemust mööda kujunenud kergeks trendiks. Muretsesime tänavu kaks uut 60kohalist bussi. Tuleval aastal on plaanis veel kaks samasugust juurde võtta.
    Mahukamate busside käituskulud on kõige rohkem 20% suuremad. Kütust võtavad nad aga keskmiselt 3?4 liitrit sajale kilomeetrile enam. Põhjus, miks Eestis viimasel ajal on rohkem kahekordseid või tavalisest pikemaid busse liikvel, peitub selles, et firmad on hakanud siin oma Euroopa liinidel sõitnud busse rakendama. Nende busside vanus jääb Euroopas ajale jalgu, siin Eestis aga võivad nad veel aastaid oma isandat teenida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.