Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Matiz muutus kelmikaks Sparkiks

    Senine Daewoo Matiz muutis põhjalikult oma imagot ning üritab uuenenud välimuse ja väiksema kütusekuluga Chevrolet Sparki nime all väikeautode ostjatele veelgi meelepärasem olla.
    Senine punnis silmadega Daewoo Matiz vahetas nime tegelikult juba teist korda. Vahepeal jõudis ta olla ka Chevrolet Matiz. Nüüd, kui auto ümarad esituled on kadunud, muutus ka liignimi. Kas ja kui palju välimuse muutus ostjaid juurde meelitab, näitab aeg, igatahes nii mõnigi leiab, et endised ümarad tuled olid stiilsemad kui praegused.
    Lisaks välisele uuendusele on ka salongis toimunud muudatused: hoiatustulede tabloo on koondatud juhi silme ette, spidomeetriosuti jms asuvad aga nüüd armatuurlaua keskel. Salongi disain ja materjalivalik on auto­klassile omaselt lihtsakoeline ja odav, kuid samas nägus. Mahutavuselt on salong üsna kitsast kerest hoolimata piisavalt avar ja ruumi ka suuremat kasvu inimesele lahedalt. Isegi tagaistmel ei tunne täismõõtu kodanik end eriti ahistatult.
    Igatahes inimesele, kes enamiku ajast linnatänavatel kodu ja töö vahet kulgeb, on selline auto vägagi sobiv. Ja seda eeskätt just madala kütusekulu tõttu. 51 hj ja 0,8-liitrine kolmesilindriline bensiinimootor kulutab keskmiselt 5,2 l/100 km kohta, mis ka kõige tugevama pedaalisurumise juures ei küüni linnatsüklis 7 liitrini. Seevastu maanteel saab hakkama koguni 4,2 liitriga. Tõsi, on ka üheliitrine ja neljasilindriline versioon, millel hobujõude 65 ning keskmiseks kütusekuluks 5,6 l/100 km.
    Loomulikult, näiteks Tallinna-Tartu maanteel selle autoga möödasõite tehes peab olema piisavalt kannatust, sest siin ei saa enam loota väiksele pausile vastutulevate autode vahel ja kähku mööda lipsata. Et kolmesilindrilise ja 71,5 Nm arendava mootoriga autoga kaasliiklejast muretult mööda saaks, peab ikka juba varakult hoogu võtma hakkama. Samas, kui gaasipedaali ja käikudega aktiivselt tööd teha, saab see auto hakkama ka mägiteedel. Gaasipedaalil küll kaks asendit ? kas põhjas või üleval ? aga ega kaasliiklejatele jalgu küll ei jää.
    Kui just väga hulluks ?andmiseks? ei lähe, sest 144 km/h on selle auto lagi ja üle selle läheb ta tõenäoliselt vaid mäest alla sõites.
    Uuendusena on saadaval ka automaatkäigukast, mis on samuti suudetud mootori pöördemomendiga üsna hästi kokku klapitada, kuid Eestis müüdavate mudelite loetelus seda vähemalt esialgu ei leia. Ilmselt tõstaks see tema hinna konkurentide omast pisut kõrgemale, sest ka manuaalkäiguvahetajaga versiooni hinnad kõiguvad 107 900 ja 139 900 krooni vahel. Ehk kõrgemal kui näiteks märksa kogukama ja võimsama, Renault baasil ehitatud Dacia Logani hinnad.
    Aga kui võrrelda hindasid peamiste konkurentide Fiat Panda ja Kia Picantoga on tegemist üsnagi konkurentsivõimelise hinnakujundusega. Fiat Panda hind algab 115 000 kroonist (mootor 1,2 l) ja Picanto oma alates 104 900 kr (1,1-liitrine mootor). Lisaks on erinevalt meil varasemalt müüdud Daewoo Matizi baasmudelist Chevrolet Sparki baasvarustuses ka juhi turvapadi jms.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Hoiu-laenuühistu maksejõuetus lõhnab kuriteo järele
Kohus kuulutas välja hoiu-laenuühistu Intus pankroti, ajutise halduri hinnangul on maksejõuetuse põhjustanud kuriteo tunnustega tegu.
Kohus kuulutas välja hoiu-laenuühistu Intus pankroti, ajutise halduri hinnangul on maksejõuetuse põhjustanud kuriteo tunnustega tegu.