Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Matiz muutus kelmikaks Sparkiks
Senine Daewoo Matiz muutis põhjalikult oma imagot ning üritab uuenenud välimuse ja väiksema kütusekuluga Chevrolet Sparki nime all väikeautode ostjatele veelgi meelepärasem olla.
Senine punnis silmadega Daewoo Matiz vahetas nime tegelikult juba teist korda. Vahepeal jõudis ta olla ka Chevrolet Matiz. Nüüd, kui auto ümarad esituled on kadunud, muutus ka liignimi. Kas ja kui palju välimuse muutus ostjaid juurde meelitab, näitab aeg, igatahes nii mõnigi leiab, et endised ümarad tuled olid stiilsemad kui praegused.
Lisaks välisele uuendusele on ka salongis toimunud muudatused: hoiatustulede tabloo on koondatud juhi silme ette, spidomeetriosuti jms asuvad aga nüüd armatuurlaua keskel. Salongi disain ja materjalivalik on autoklassile omaselt lihtsakoeline ja odav, kuid samas nägus. Mahutavuselt on salong üsna kitsast kerest hoolimata piisavalt avar ja ruumi ka suuremat kasvu inimesele lahedalt. Isegi tagaistmel ei tunne täismõõtu kodanik end eriti ahistatult.
Igatahes inimesele, kes enamiku ajast linnatänavatel kodu ja töö vahet kulgeb, on selline auto vägagi sobiv. Ja seda eeskätt just madala kütusekulu tõttu. 51 hj ja 0,8-liitrine kolmesilindriline bensiinimootor kulutab keskmiselt 5,2 l/100 km kohta, mis ka kõige tugevama pedaalisurumise juures ei küüni linnatsüklis 7 liitrini. Seevastu maanteel saab hakkama koguni 4,2 liitriga. Tõsi, on ka üheliitrine ja neljasilindriline versioon, millel hobujõude 65 ning keskmiseks kütusekuluks 5,6 l/100 km.
Loomulikult, näiteks Tallinna-Tartu maanteel selle autoga möödasõite tehes peab olema piisavalt kannatust, sest siin ei saa enam loota väiksele pausile vastutulevate autode vahel ja kähku mööda lipsata. Et kolmesilindrilise ja 71,5 Nm arendava mootoriga autoga kaasliiklejast muretult mööda saaks, peab ikka juba varakult hoogu võtma hakkama. Samas, kui gaasipedaali ja käikudega aktiivselt tööd teha, saab see auto hakkama ka mägiteedel. Gaasipedaalil küll kaks asendit ? kas põhjas või üleval ? aga ega kaasliiklejatele jalgu küll ei jää.
Kui just väga hulluks ?andmiseks? ei lähe, sest 144 km/h on selle auto lagi ja üle selle läheb ta tõenäoliselt vaid mäest alla sõites.
Uuendusena on saadaval ka automaatkäigukast, mis on samuti suudetud mootori pöördemomendiga üsna hästi kokku klapitada, kuid Eestis müüdavate mudelite loetelus seda vähemalt esialgu ei leia. Ilmselt tõstaks see tema hinna konkurentide omast pisut kõrgemale, sest ka manuaalkäiguvahetajaga versiooni hinnad kõiguvad 107 900 ja 139 900 krooni vahel. Ehk kõrgemal kui näiteks märksa kogukama ja võimsama, Renault baasil ehitatud Dacia Logani hinnad.
Aga kui võrrelda hindasid peamiste konkurentide Fiat Panda ja Kia Picantoga on tegemist üsnagi konkurentsivõimelise hinnakujundusega. Fiat Panda hind algab 115 000 kroonist (mootor 1,2 l) ja Picanto oma alates 104 900 kr (1,1-liitrine mootor). Lisaks on erinevalt meil varasemalt müüdud Daewoo Matizi baasmudelist Chevrolet Sparki baasvarustuses ka juhi turvapadi jms.