Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-kaubandus tasub Eestis ära
Tihti on räägitud, et e-kaubandus jääb tavakaubanduse kõrval marginaalseks. Ühest küljest on see õige ja e-kaubanduse käibed on traditsioonilise kaubandusega võrreldes pea olematud.
Kui tavakaubanduse puhul on tegemist piiratud laopinna ja piiratud müügisaaliga, siis e-kaubanduses sellised mõõtmed puuduvad. E-kaubandus saab pakkuda piiramatut valikut ükskõik mis tootegrupist. Kui võtta raamatud, mida meie e-poes on ligi viis miljonit nimetust, siis on mõeldamatu leida kunagi selline valik Eesti tavapoes. Seega ? kui müüa piisavalt laia sortimendiga tootegruppi, on eeldused edukaks e-kaubanduseks olemas.
Siinkohal tõstatub küsimus konkurentsist. Kas välismaised hiigelkaubamajad on hõivanud suurema osa turust ja kas ka väiksematele tegijatele jääb ruumi tegutsemiseks? Ruumi väiksematele on alati. Küsimus on paljuski selles, kellele teenust pakkuda. Paljudel suurtel ettevõtetel või asutustel on ebamugav ja tihti võimatu maksta arveid krediitkaardiga. Samuti eelistavad mitmed kliendid maksta Eesti kroonides korrektselt esitatud arve alusel.
Üksiktellijail on samuti mitmeid põhjusi, miks kasutatakse Eesti e-poodi. Ühest küljest krediitkaardi puudumine, mis teeb välismaises poes tellimise keeruliseks. Samas ei saa unustada hindu, Eesti vahendajad pakuvad võõrkeelsete raamatute turul kindlasti välismaiste müüjatega võrdväärseid hindu. Üldjuhul ei lisandu ka saatekulu.
Eeliseid on veel, nagu kodulehel välja toodud hinnad Eesti kroonides ja erinevad variandid tasumiseks (nt mobiilimakse, ülekanne, pangalink).
Veel üks ja mitte vähetähtis moment, miks kasutada Eesti vahendajaid on eestikeelne teenindus. Kõik tekkinud probleemid saab lahendada eesti keeles, kas siis e-kirja või telefoni teel.
Mida saavad Eesti e-kauplused veel teha, et kliente teenuse juurde meelitada? Oluline on lähtuda kliendibaasist. See tähendab, et konkreetsel kliendil on oma spetsiifilised soovid ja nendele uute teenuste väljapakkumine paneb aluse pikaajalisele koostööle.
Nii pakume kliendile ülevaadet meie poolt esitatud arvetest: kas on makstud, millal on arve esitatud, mis kaubad arves sisalduvad. Kliendil on ülevaade ka oma eelnevate aastate käibest, millest sõltub järgneva perioodi allahindlus. Lisaks saavad kõik kliendid näha oma tellimuste ajalugu, infot saabunud või viibivate raamatute kohta, muuta lihtsalt ja kiiresti oma andmeid jne.
Eestis on võimalused e-kaubanduse arenguks olemas, pakkudes tarbijale suuremat valikut kui tavapoed. Tähelepanu tuleb eelkõige pöörata hindadele, kõrgele teeninduskvaliteedile ja uute, kliendi spetsiifikast lähtuvate teenuste väljatöötamisele.
Autor: Martin Laiapea