Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda6 MPS - auto sportlikule perekonnale

    Mazda6 2,3-liitrine versioon on üpriski sportlik sõiduriist juba niisamagi. Kui sellele mootorile lisada veel kütuse otsesissepritse ja turbokompressor, võib juba ette kujutada, milline jõujuurikas temast siis saab. 166hobujõulisest Mazda pereautost saab hetkega Impreza ja EVO konkurent, mille kapoti all möirgavad 260 hj. Liignimeks sai sellisele autole MPS (Mazda Perfomence Series). Pöördemoment on säärasel pereautol 380 Nm ning paigalt 100 km tunnikiiruseni kulub vaid 6,6 sekundit ja tippkiiruseks 240 km/h.
    Et aga tulihingelisi Impreza ja EVO fänne mitte solvata, tuleb siiski kohe ära mainida, et otsene konkurent Mazda MPS neile kahele siiski ei ole. Pigem on tegemist kiire ja võimsa pereautoga, mille vedrustus ei ole tavaautole omaselt väga jäik, puuduvad meetrikõrgused antitiivad ja hiigelsuured õhuvõtuavad kapotil, mis tõelisele sportautole on sama kohustuslikud kui jalakäijale helkur. Tõsi, kapott siiski on tänu vahejahutile veidi kõrgem kui tavalisel Mazda6 ja ka stanged ning iluvõre veidi teise kujuga. Ta näeb välja kui oskuslikult tuunitud Mazda6, kapoti all peituvast jõuvarust saab aimu alles sõitma asudes. Salongis on erinevused tavaautost veelgi vaevalisemalt hoomatavad.
    Teiseks, miks tõelised autosportlased Mazda MPSi tõenäoliselt päris omaks ei tunnista, on tema isemõtlev nelikvedu. Vastavalt vajadusele on ta kas 100% esiveoline või jaguneb veojõud kuni 50% ja 50% esi- ja tagasilla vahel. Millal täpselt milline ratas veab, pole juhil aga õrna aimugi ja fikseerida neid asendeid pole võimalik. See tõelisele rallimehele ei meeldi. Tema tahab täpselt teada, millal miski asi töötab ja igasugune isemõtlemine on välistatud.
    Ja seda mõttelaadi on võimalik täiesti mõista. Soomes jäisel lennurajal ja sõjaväepolügoonil Mazda MPSi erinevatel kiirustel katsetades tuli tihtipeale ette olukordi, mil muidu esiveolisena käituv auto muutus ühtäkki nelikveoliseks ja siis taas tagasi esiveoliseks. Ehk ekstreemolukorras võis ta käituda täiesti ettearvamatult.
    Tavaline pereisa, kes rallimaailmas eriti ei orienteeru, ei saa ilmselt arugi auto ?trikitamistest?. Tõsi ta ju on, et kui auto muutub mingil hetkel näiteks alajuhitavaks, tulevad tagumised rattad appi, lükkavad auto kergesse külglibisemisse ja suunavad ta taas õigele kursile. Pereisa näole tuleb naeratus ja ta tunneb, kui hästi ta ikka oskab oma autot kontrolli all hoida. Ja see ongi kogu asja eesmärk. Mis sest, et rallimees ei saa samas olukorras üldse aru, miks nii juhtus ja kunagi ei tea, kas tõmmata käsipidurit või mitte tõmmata ja kui tõmmata, siis kui palju tõmmata? Jne.
    Aga kiirendus on MPSil hea. Isegi libedal rajal, sest nii, kui esimesed rattad hakkavad ringi kraapima, tulevad kohe appi tagumised ja auto otsekui kaob lumetolmu sisse. Ole vaid mees ja saa õigel ajal uuesti pidama, sest siin ei ole ühestki hobujõust enam mingit abi ja loota saab vaid headele rehvidele. Mis säärase sõidustiili juures ei pruugi mõistagi enam kaua väga head olla.
    Aga siiski. Mazda MPS on alternatiiv Imprezale ja EVOle igal juhul. Sest kõik lihtsalt ei ole rallimehed. On ju ka palju selliseid peresid, kes tahavad niisama kiiresti sõita ja kogeda aeg-ajalt seda tunnet kõhus, mida pakuvad kapoti all peituvad 260 hj. Ja siis taas rahulikult töö-kodu-lasteaia vahet sõita ilma, et maanteeaugud suus hambaid lahti logistaks ja et kindlustusfirma poolesaja tuhande kroonini küündivat aastast kindlustusmakset küsiks.
    Pealegi on Mazda6 MPS koos kõikvõimaliku lisavarustusega üsna samas hinnas, mis baasvarustuselt suhteliselt ?lagedad? konkurendid, makstes ei rohkem ega vähem kui 521 600 krooni.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.