Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasia autotootjad suurendasid 2005. aastal taas USAs turuosa
Eile avaldatud statistika kohaselt oli veel 2000. aastal Jaapani autotootjate turuosa alla kolmandiku ehk täpsemalt 28,1 protsenti. Kolme USA autotootja, General Motorsi, Fordi ning Chrysleri turuosa vähenes pretsedenditult väikse 56,9 protsendini võrrelduna 61,7 protsendiga kolm aastat tagasi.
Associated Pressi teatel oli Ameerika autofirmadel ka mõningaid helgemaid momente. Näiteks edukaim kaubamärk oli 2005. aastal USA turul Chevrolet, mis läks esimest korda pärast 19aastast vaheaega mööda Fordist. "See kinnitab meie võimet toota tööstusharu juhtivaid sõidukeid," kommenteeris General Motorsi turu- ja tööstusharu analüüsi juht Paul Ballew.
Möödunud aasta üheksa kuuga on General Motors saanud juba tervelt 4 miljardit dollarit (50 miljardi krooni) kahjumit ning mõne analüütiku hinnangul võib praegu veel maailma suurim autotootja minna veel selle aasta jooksul pankrotti.
Detsembris kasvas Toyota müük USAs kaheksa ning Lõuna-Korea autotootja Hyundai müük koguni 16 protsenti.