Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EasyJet võtab turuosa Estonian Airi käest
Eelmisel aastal oli lennujaama läbinud reisijate arv 2004. aasta omast ligi 30 protsendi võrra suurem, küündides üle 1,4 miljoni inimese, teatas Tallinna lennujaama liiklusraport.
2004. aastal lendas Tallinna lennujaama läbinud ligi miljonist reisijast üle 54 protsendi Estonian Airi lennukitega. Eesti lennundusturu mahtude kasvu ja turule tulnud uute lennukompaniide tõttu kahanes Estonian Airiga reisivate inimeste osa eelmise aastaga üheksa protsenti - 45,8 protsendini.
Estonian Airi tulevikku ähvardavad agressiivselt Eesti turule tulnud konkurendid, eelkõige odavlennufirma easyJet, kelle turuosa Tallinna lennujaamas kasvas aastaga 2,3 protsendilt 11,9 protsendile.
easyJet on Tallinna-Londoni ja Tallinna-Berliini liinidel Estonian Airile tugev konkurent, hoides lennupiletite keskmist hinda ligikaudu 10 protsendi võrra madalamal Estonian Airi hindadest.
Estonian Airi turundusdirektor Maris Kivi ütles, et easyJetiga tuleb paratamatult arvestada, kuid suuri tagasilööke pole ettevõte konkurendi tõttu kogenud, kuna Eesti lennundusturg on viimasel ajal tugevasti kasvanud.
"Iga uus tulija kasvatab turgu ning me oleme oma reisijate hulga kasvuga täna igati rahul," lausus ta.
Tema sõnu kinnitab fakt, et vaatamata konkurendi tulekule 2004. aasta lõpus on Estonian Airi reisijate arv neil liinidel jätkanud kasvamist.
Eelmisel aastal lendas Tallinnast Berliini Estonian Airiga ligi 22 000 reisijat, mis on 3000 reisija võrra rohkem kui 2004. aastal.
Ka Tallinna-Londoni liinil kasvas Estonian Airi reisijate arv aastaga paari tuhande reisija võrra, ulatudes 2005. aastal 81 000 reisijani.
Tallinna lennujaama turundusjuht Eduard Tüür ütles statistikat kommenteerides, et praegu suureneb Eesti lennundusturg kiiresti ja keegi otseselt kellegi kliente üle ei löö.
"Iga uus lennufirma tähendab lisanduvaid reisijaid ja selle tõttu on kõik uued lennufirmad meil teretulnud," lausus ta.
Samuti on easyJetil ja Estonian Airil Tüüri hinnangul erinevad turundusstrateegiad ja müügikanalid, mistõttu lennufirmade kliendid ei kattu.
Tallinna-Berliini liinil on Estonian Airi turuosa ligi 25% ja Tallinna-Londoni liinil 50%, ülejäänu kuulub easyJetile.