Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi jõudis ringiga Falcki juurde tagasi
"Seoses probleemidega tööjõuga," nimetas Rimi Eesti turvajuht Kristian Randver põhjuse, miks ettevõte neli oma kauplustest tagasi Falcki valve alla andis.
Rimi hakkas eelmise aasta suve lõpul tasapisi Falcki teenustest loobuma, et üle minna Läti päritolu Grifsi teenustele, kes umbes samal ajal oma tegevust Eestis alustas. Üleminekuga jõuti ka selle aasta esimeseks jaanuariks lõpuni, kuid nüüd on osa Rimisid ja Säästumarketeid Falcki valve all kolmeks kuuks tagasi, sest Grifs ei suuda piisavalt turvamehi välja panna.
"Loodame, et 1. aprillist Grifs jätkab," sõnas Randver. Küsimusele, kui reaalne on, et Grifs kolme kuuga tööjõudu juurde leiab, kui kohalikel turvafirmadelgi tööjõuga kitsas on, vastas Randver, et pärast Falckiga lepingu sõlmimist on asjaolud lätlaste jaoks paremaks muutunud.
Tegemist on kolmepoolse kokkuleppega Rimi, Grifsi ja Falcki vahel, kuid kas viimase lepingut võidakse pärast kolme kuu möödumist pikendada ning talle rohkemgi kauplusi valvata anda, ei osanud Randver öelda.
"Selles ei ole midagi ebatavalist, Grifs kasutab Tallinnas ka Securitast ja Alfastari," seletas Grifsi kommertsdirektor Raivis Terinks, et Falcki kasutatakse nagu ka teisi mainitud firmasid alltöövõtjana. Terinks oli veendunud, et firmal pole kolme kuu pärast probleeme poodide oma kaitse alla tagasi võtmisega.
Falcki avalike suhete juht oli kommentaarides napisõnaline. "Igaüks püüab turul võimalikult paremini hakkama saada ja konkurents on suur," sõnas ta ning lisas, et ei tea, kas peale Grifsi tööjõuprobleemide veel põhjusi on, miks Rimi neist loobuda tahaks.
OÜ-l Grifs on Eestis sadakond töötajat ning viimaste andmete järgi kaks klienti, kellest suurem on Rimi, väiksemat hoiab firma saladuses.
Selle aasta jooksul kavatseb firma lisaks mehitatud valvele töötada välja ka väljakutsele reageerimise teenuse.
Autor: Gert D. Hankewitz