Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Moblasodireklaam on üle ujutanud kõik meediakanalid
Praegusel reklaamimaastikul pole ühtki reklaami, mis üllataks oma geniaalsusega ja eristuks üldisest kirjust massist. Seega on looval agentuuril raske hakata punnitama positiivset teksti mõnest keskpärasest reklaamist ning valetada üldsusele, sõpradele, kolleegidele ja eelkõige iseendale. Tekib hirmutav tunne, et Eesti reklaamitööstust on tabanud loomekriis. Kuhu on jäänud Divisioni geniaalsed loovinimesed, Tanki teravad ütlemised või Kolme Karu värskendav iroonia? Ja miks pole tulnud ühtki uut üllatajat?
Võib-olla on see praeguse aja trend või turg ei lasegi teha midagi loovat ja geniaalset? Võib-olla... Aga samas on praegu, aasta algul, õige hetk vaadata peeglisse ja mõelda: milline on see hea töö, millele julgeks oma nime alla kirjutada?
Neist mõtetest ajendatuna sattuski meie reklaamileiu valikuks praeguse aja reklaamitööstuse tõusvat suunda esindav reklaam, mis ujutab üle kõik meediad: nn moblasodireklaam.
Kõik rahvusvahelised kanalid on sellest juba ammu üle ujutatud ja nüüd on siis järg meieni jõudnud. Võib-olla see tähendab reklaami kui loova eluala peatset ja globaalset hääbumist? Kui nii, siis koosneb tulevikus agentuur ühest copy paster'ist ja ühest tekstikorrektorist. Siiski, et mitte lõpetada väga mustades toonides, on antud yoyota.ee printreklaam omas kategoorias super, üllatab julge lähenemise, huvitava värvivalikuga ning eristub omasugustest. Üllatav on ka oskus nii palju asju nii väiksele pinnale paigutada.
Autor: Martin Algus