Jaanuari keskpaigast on Eestis saadaval raskeveok Volvo FH.
Pea poolteist miljonit krooni maksval veokil on suurendatud ennekõike juhi mugavust, senisest enam on veokil kabiinis kõikvõimalikke panipaiku, alustades joogipudeli hoidjast ning lõpetades voodi jalutsis paikneva seifiga.
Kuigi väliselt eelneva mudeliga suurt erinevust ei leia on põhilised muudatused toimunud kabiinis ning selle all, ehk seal, kus paikneb mootor. Mis mootorisse puutub, siis senise 12-liitrise jõuallika asemel tiksub 13-liitrine diiselmootor. Kabiinis võib end mugavalt tunda kuni kahe meetri pikkune mehemürakas, kogukamatel võib probleeme tekkida.
Tõsi, kõige suurema kabiini puhul jagub ruumi ka 210Gsentimeetri pikkusele koljatile. Kokku on võimalik valida nelja kabiini vahel. Kui veidi nuriseda, siis kahe voodiga varustatud kabiinis kipub "alumisele korrusele" puhkama heites pea vastu ülemist voodiäärt ära lööma, olgugi et viimane võib olla kokku pakitud.
Samas pole harvad juhused, kui veokijuhid ehitavad kabiini sisse ka mikrolaineahju. Volvo FH-s selliseks tegevuseks ruumi jagub.
Huvitav on kasvõi seegi, et Volvo on ainus veokitootja, kes pakub automaatset rehviandurite süsteemi TPM. Rehvirõhu seiresüsteem jälgib rõhku ka haagiste rehvides.
Eesti turul hakkab Volvo konkureerima 2006. aasta raskeveokiks (Truck of the Year) valitud MAN TGLiga.
Ühtlasi on MAN ka ainus tootja, kellele on vastav autasu omistatud kuuendat korda. Võimalikust 133 punktist andsid ajakirjanikud MANi raskeveokile 94.
Ootan huviga, kuidas kaks raskekaallast Eesti väikesel turul oma positsioone jagama hakkavad ning kumb edukam on.
Seotud lood
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone
Xiaomi 14T ja
Xiaomi 14T Pro. Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele