Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koduleht peab suurendama firma kasumit
Kodulehte kiputakse võtma liialt kui visiitkaarti ja kohustuslikku osa ettevõtte identiteedist, mis lihtsalt peab olema. Nagu postiaadress, kuhu arve saata, või telefoninumber, kust juhataja kätte saab. Tegelikult on kodulehel sügavam sisu ja eesmärk. Veebileht on eelkõige turundusvahend ja müügitööriist.
Enne kodulehe loomist tasub esitada endale lihtne küsimus: kuidas me kavatseme kodulehest kasu saada? Lehe eesmärk on enamasti selge - klientide leidmine, toote/teenuse müük jms. Aga kas piisab lihtsalt kodulehest selleks, et kliendid jookseksid toodet ostma või teenust kasutama? Tegelikult ikka ei piisa.
Kodulehekülg on ettevõtte müügimeeste ja turundusinimeste käepikendus ja internet nende tööpõld. Kodulehe efektiivsust saab kordades suurendada, kui viia leht tehniliselt ja sisuliselt kooskõlla ettevõtte eesmärkide, eelkõige turunduseesmärkidega. Kodulehega peab pidevalt tegelema ja see peab kajastama ettevõtte kohta sama infot, mida kajastab vana meedia.
Mitukümmend tuhat krooni, mille võib ühe veebilehe loomiseks välja käia, tuleb mitmekordselt tagasi, kui töö veebilehega jätkub ka pärast tehnilise arenduse lõppu. Veebileht on kõigest vahend ja ainult vahendi kasutamisel tuleb sellest tulu.
Telereklaamis öeldakse, et "enne tarvitamist pidage nõu arsti või apteekriga". Ja see on õige. Enne kodulehe tellimist tuleb aru pidada internetiturunduse spetsialistiga ning panna nendega koos võimalikult täpselt lehe eesmärgid ja sisu paberile. Isegi kui ettevõttel on selleks oma spetsialist olemas, tuleb nõu pidada inimesega, kes töötab lahendust teostavas firmas.
Ei tasu unustada, et koduleht ei pruugi teile meeldida, aga peab meeldima külastajale. Selge see, et kes maksab, tellib ka muusika, kuid selline mõtteviis võib osutuda saatuslikuks veebilehe kasutegurile.
Kui kõik vajalik on paberil, saab asuda lahendust tehniliselt teostama. Etappidena näeb lahenduse valmistamine välja selline: lahenduse analüüs, sisu ja struktuuri ettevalmistamine, kodulehe kujunduse valmistamine, programmeerimine ja sisu lehele kandmine. Viimaseks etapiks on kodulehe otsingumootoritesse kandmine ja reklaam.
Soovitus firmajuhtidele, kellel on koduleht - vaadake oma lehte kriitilise pilguga ja mõelge, kuidas veebilehte ettevõtte huvides maksimaalselt kasutada. Vahend teil juba on, nüüd kasutage seda.
Iga ettevõte tahab olla efektiivne, teenides võimalikult väikeste kuludega võimalikult suurt tulu. Sama põhimõte kehtib ka kodulehtedele. Koduleht peab olema efektiivne ja aitama kaasa firma ärieesmärkidele. Väga väikeste kuludega on võimalik meelitada ligi suurel hulgal potentsiaalseid kliente. Sellise edu retseptiks on läbimõeldud turundustegevus ja head ideed. Neist viimane komponent on eriti hinnaline.
Internetiturundus tähendab interneti vahendusel info levitamist, kommunikatsiooni ostjatega ja ostjate vahel, reklaami, müügi edendamist ning toodete/teenuste levitamist. Selle kõige eemärgiks on kodulehe külastatavuse suurendamine, külastajate meelitamine toodet ostma ja lõpuks suuremate müüginumbrite saavutamine.
Internetiturundus tegeleb hulga erinevate vahendite sihipärase kasutamisega selleks, et teie kodulehele tuleks rohkem külastajaid ning nad viibiks seal piisavalt kaua, et otsustada teie toote ostmise kasuks. Nendeks internetiturunduse vahenditeks on koduleht, e-post, blogid, otsingumootorid, reklaamid, viited teistelt lehtedelt.
Kodulehe efektiivsust iseloomustab kõige paremini külastajate arv ning nende lehel viibimise keskmine aeg. Mida rohkem külastajaid ja mida kauem nad teie lehel viibivad, seda suurem on tõenäosus, et nad ka teie toote või teenuse kasuks otsustavad.
Netikasutajad satuvad teie lehele kas kohe õiget aadressi sisse toksides või otsides teie firmat või toodet otsingumootorite abil. Kõige lihtsam viis kontrollida ettevõtte veebilehe kättesaadavust otsingumootorite kaudu on proovida ise otsida firma nime erinevatest otsingumootoritest.
Alustuseks tasub proovida populaarseimas kodumaises otsingusüsteemis ja lingikataloogis neti.ee ja seejärel maailma mastaabis populaarseimas google.com'is. Kui teie ettevõtte veebiaadress ei ilmu esimese kümne vastuse seas, võib järeldada, et teie lehte külastavad peamiselt aadressi teadvad inimesed ning juhuslikud netikasutajad. Sellisel juhul tasub võimalikult kohe võtta ühendust spetsialistidega, et oma veebilehe populaarsust tõsta.
Autor: Allar Viik