"Aasta lõpuks loodame avada kuni viis uut poodi," ütles SuperBOXi kauplusi omava firma Trend Line OÜ juht ja omanik Rait Minumets. Seda juhul, kui leitakse sobivad kaubanduspinnad. Kindlasti avatakse pood Narvas, kus leping on juba sõlmitud. Hetkel käivad läbirääkimised poe avamiseks Haapsalus, Kuressaares, Pärnus, Paides ja Põlvas.
Kokku on lähima kahe-kolme aastaga SuperBOXil plaanis laieneda Eestis 20-25 kaupluseni. Praegu on ettevõttel 12 poodi. Pikemas perspektiivis tahab SuperBox minna ka välisturule. "Ehitame Eesti kauplusi täis, siis vaatame edasi," ütles Minumets. Naaberriigid Läti ja Leedu on kavas vahele jätta ja suunduda kaugemale. Huvi pakub eelkõige Ukraina, aga ka Venemaa.
Minumetsa hinnangul on nende edul mitu põhjust. "Oleme väiksed ja paindlikud," ütles ta. Hetkel toob SuperBOX ise maale 90 protsenti kaubast ning seda osakaalu soovitakse veelgi suurendada.
Samas julgeb Trend Line kauplusi avada seal, kuhu suured välismaised ketid ei tiku. "Me vallutame väikesi linnu," ütles Minumets. Nii on SuperBOXi kauplused juba avatud Tamsalus, Kundas ja Loksal.
SuperBOXi peamiseks konkurendiks on Hollandi kapitalil põhinev Novalux.
"Eesti probleemiks on suhteliselt hõre asustus," ütles Novaluxi tegevjuht Andres Anger. Osaliselt just seetõttu ei leidu väiksemates asulates kriitilist arvu ostjaid, kuigi ostujõud võib olla piisav.
Anger lisas, et hoolimata Eesti turu väiksusest peaks ostujõu kasvuga suurenema ka turumaht. Seetõttu plaanivad nemadki laieneda 20 kaupluseni.
Kui SuperBOXi kaupluseketti kuulub hetkel 12 poodi ja seal töötab üle 70 inimese, siis Novaluxil on Eestis 15 kauplust ja ligi 120 töötajat.
Soome päritolu Tiimarit Minumets konkurendiks ei pea, kuigi osaliselt nende kaubad kattuvad. Sama meelt on Tiimari regioonijuht Mona Mägi. Tiimaril on Eestis 17 kauplust ja seal töötab umbes 100 inimest. Mägi sõnul on neilgi plaanis laieneda, kuid konkreetsemalt ei saa ta veel midagi öelda. "Kõikides olulistes kohtades oleme kohal," lisas Mägi.
SuperBOXi kauplused müüvad põhiliselt kodu- ja hooajakaupu. Esimesed kauplused avati väikese vahega 2003. aasta aprillis Raplas ja Viljandis.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele