Võib vist öelda, et Teie jaoks oli neli aastat tagasi kasiinoUärisse minek nagu pea ees tundmatusse vette hüppamine - enne polnud Te kordagi ühegi mänguautomaadiga õnne proovinud. Kas nüüd olete nii-öelda käe valgeks saanud?
Ikka. Muidu ei saaks ma selle valdkonna turundusega tegelda. Olen proovinud kätt nii Monte Carlos kui Las Vegases. Eelistan viimast - seal ei tehta vahet inimestel nende rahakoti järgi, mängida ja muidu meelt lahutada võivad kõik. Selles suunas liigub ka Olympic.
Olete üks vähestest naisjuhtidest, kes selles, üldiselt rohkem meeste alaks peetavas kasiinoäris tegutseb, kuidas sattusite sellesse valdkonda?
Tehti pakkumine ja ma ei öelnud sellest ära - tegeleda kasiino turundusega tundus väga põnev. Ja ma ei kahetse oma valikut. Kuulusin tollal nende inimeste sekka, kes ei suhtunud kasiinodesse ei negatiivselt ega positiivselt, olin pigem neutraalne. Muidugi uurisin, millega see firma tegeleb ja kuidas ennast arendab.
Minu jaoks oli suur üllatus see, et Olympic Casino oli teinud ISO 9001. Teadsin juba Estline'i päevilt, et see pole niisama lihtne. Võin kinnitada, et meil ka töötatakse selle standardi järgi. Tegeldakse pidevalt juhtimise arendamisega, kasutades maailmas tuntud meetodeid ja professionaalseid konsultante. Firma struktuuri täiustatakse ning toimub järjepidev koolitus, alustades klienditeenindajaist kuni tippjuhtideni välja. Et juhtimise täiustamine tasub end ära, paistab ka firma tegevusest välja. Kui tööle asusin, oli ettevõte alles alustamas Leedus, nüüd oleme jõudnud Lätti, Ukrainasse ja otsapidi ka Valgevenesse. Firmas on nüüdseks ligi 2000 töötajat, 1993. aastal alustas Olympic 18 inimesega. See, et üks Eesti firma on nii kaugele jõudnud ja nii süstemaatiliselt tegeleb enda korrektsete juhtimisstruktuuride edasiarendusega, on väga suur asi.
Seadsite sellesse ärisse minnes endale eesmärgiks muuta kasiino osaks meelelahuUtusest. Ütlesite, et tahate oma meeskonnaga ära teha suure töö - kaotada inimestes hirmutunne kasiinode ees. Kas inimeste hirmud on hakanud kaduma?
Olin just tööle tulnud ega olnud paljude asjadega kursis. Arvasin, et see töö on lihtsam. Asi polnud isegi selles, et kasiinot peeti pahaks, ka kasiinost positiivselt rääkimist peeti halvaks tooniks. Ei mõistetud, kui üritasid näidata, et see on meelelahutus, mitte pooleldi seadusevastane askeldamine kuskil urkas.
Olin väga vaimustatud, kuidas Las Vegases asjad toimivad. See on meelelahutus, kus kasiino on vaid üks osa, lisaks on restoran, baar, diskoteek, toimuvad show'd. Oleme püüdnud seda ka Eestis teha - pakkuda kasiino kõrval head meelelahutusprogrammi ja hoida teenindust kõrgel tasemel. Usun, et nii mõnedki meil käinud inimesed suhtuvad nüüd kasiinoärisse paremini, kui nad seda enne tegid.
Te ei loe eesmärki veel saavutatuks?
Jah, ees on veel väga pikk tee. Ühel firmal on inimeste suhtumist väga raske muuta, siin peab kogu valdkond end tõsiselt kokku võtma ja püüdma sinnapoole. Eesti Hasartmängude Korraldajate Liit on siin eestvedaja. Ent kommunikatsioonivõimalused on nii seadusega kui ka suhtumise pärast piiratud. Näiteks on meediaväljaandeid, kes otse ütlevad, et nemad kasiinoärist heast küljest ei kirjuta, kui, siis ainult skandaalidest. Sellises keskkonnas on mainet raske parandada.
Kuidas Te siis oma tööd teete?
Kerge see ei ole. Midagi ei tule lihtsalt. Lisaks sellele, et seadused on ranged, on reklaam keelatud ning muudetakse sageli ka seaduse käsitust.
Üks meie võtmetegureid on positiivse emotsiooni loomine. Selles on tähtis koht heal teenindusel, meeldival keskkonnal - me paneme rõhku ka interjöörile ja meelelahutuse pakkumisele. Inimene ei pea tingimata mängima, et saada positiivset emotsiooni. Sellepärast teeme koos Park Hotelliga koos erinevaid üritusi ja pidusid. Seejuures korraldame heategevusüritusi. Niimoodi saame näidata, et me ei ole ainult võtjad, vaid oleme ka andjad.
Seega turundus läbi heategevuse?
Jah, ka nii võib öelda. Heategevuse ja sponsorluse kaudu oleme saanud endale palju häid sõpru. Müümise variante on erinevaid - müük läbi kvaliteetse teeninduse, läbi positiivse maine, läbi põnevate kampaaniate. Turundus ongi kõik need asjad kokku. Väga oluline on hoida oma tegevus ettenähtud raamides. Ma hindan väga, et meil on väljatöötatud ettevõtte väärtused, mis on meie kultuuri lahutamatu osa ning mille järgi toimitakse kõikidel tasanditel. Üks meie kandvaid põhiväärtusi on ausus
Teie karjäär on olnud kirev ja huvitav, mis on aga kõige enam seejuures paelunud ja innustanud?
Töö inimestega, mulle meeldib suhelda. Turunduses pole midagi teha neil, kes ei oska inimestega kontakti leida. Minu töö põhimõtetes on alati esiplaanil olnud meeskonnatöö. Kui üksteist usaldatakse ja üksteist kuulatakse ning läbi selle tegutsetakse kindlate eesmärkide saavutamise nimel, siis see ongi edasiviiv jõud.
Mida peate enda tugevuseks?
Arvan - ma pole allaandja. Sattusin Estline'i turundust juhtima nii, et polnud seda ala õppinud, puudusid teadmised. Käisin seminaridel-koolitustel ja avastasin, et olin vaistlikult õiges suunas tegutsenud. Tagantjärele olen mõelnud, et see oli isegi hea, et sel moel alustasin - lähenesin oma ülesannetele sisuliselt, mõeldes sellele, milline peaks pakutav toode olema ja kellele on seda vaja. Eelneva kogemuseta üritasin asju hästi praktiliselt paika panna.
Olen järjekindel, mis ette võetud, see saab lõpuni läbi viidud. Ja arvan, et oskan kuulata teisi - üritan eesmärkideni jõuda teistega koos, mitte üksinda. Tahan, et kogu meeskond on ühes paadis.
Olympic Casinosse minnes märkasin, et kontor ja saalitöötajad lävisid üksteisega väga vähe. Aga kuna "saal" on see, kes müüb toote kliendile edasi, siis peab "ülemise" ja "alumise" korruse vahel olema täielik klapp. Ehk siis firma turundusosakond peab oskama idee maha müüa kõigepealt oma müügipersonalile ja nii, et nad usuksid sellesse. Kui ei usu, ei hakka tööle ka väga hea idee. Ja teenindajailt tuleb sageli häid ideid, tuleb osata neid kuulata.
Kuidas pere suhtub sellesse, et töötate kasiinoäris?
Alguses suhtusid uudishimuga, seda aga, et see oleks paha, pole mulle küll keegi öelnud. Nii tugevas firmas töötamine on minu jaoks suurepärane kogemus ja suur väljakutse. Ja väljakutsed mulle meeldivad. Mul on üldse elus töökohtadega vedanud - ka Estline'is ja KPMGs oli hea töötada.
Kuidas oma ajaga toime tulete, vastutate nüüd ka ettevõtte Läti, Leedu ja Ukraina turundustegevuse eest?
Kuu jooksul tahan vähemalt korra käia nii Lätis, Leedus kui ka Ukrainas. Varsti lisandub Valgevene. Eelistan distantsjuhtimisele kohtuda inimestega näost näkku ja nendega kõnelda, näha toimuvat oma silmaga, eriti oluline on see alles alustanud turgudel, näiteks praegu on üks prioriteete Ukraina. Nädalavahetused üritan veeta kodus koos perega. Viibin niigi tihti kodust eemal.
Kas töö vahel "akusid" tühjaks ei tõmba ja kuidas neid laete?
Ikka tõmbab. Armastan loodust ja nüüd avastasin enda jaoks ratsutamise ja need kaks kokku on parim vahend stressi maandamiseks.
Mis on olnud raskeim otsus, mida olete pidanud langetama?
Ei oskagi öelda. Raskeim katsumus oli Estonia katastroof. Selle taustal tunduvad paljud asjad lihtsad.
Milline on parim otsus, mille olete teinud?
Arvan, et parim otsus on mul veel tegemata.
Millist nõu annaksite noorele inimesele, kes on just äsja kõrgkooli lõpetanud ja seisab oma karjääriredeli kõige alumise astme lähedal?
Seda, et kõrgkooli seljataha jätmine ei tähenda midagi lõplikku, see on alles algus ja õppimine kestab terve elu. Ja ei tohi karta muudatusi. Kui on tehtud halb valik, tuleb otsida uus tee. Kindlasti on hea sattuda tugevasse firmasse, kus suudetakse pakkuda head koolitust ja karjäärivõimalust. Ei tohi karta kõrgeid nõudmisi, see on ainult kasuks edaspidises elus.
Marjet tunnen umbes 30 aastat, tutvusime keskkooli ajal Peda peol. Vahepeal oli suhtlemises 6-7aastane paus, aga sõbraks olen teda kogu aeg pidanud.
Marje on hästi südamlik inimene, väga abivalmis ja vastutulelik. Väljendid "ei saa", "ei taha" ja "ei huvita" ei kuulu tema sõnavarasse. Suutmatus "ei" öelda on nähtavasti ka ta suurim puudus. Häid inimesi soovitakse ikka palju rakendada, teda peaks rohkem säästma. Mõnikord tundub, et ta töötab oma tervist ja elu tappes.
Mind hämmastab Marje kangus. See naine pole allaandja tüüp - veri ninast väljas, tahab ta võita.
Selleks on hea näide Marje suhtumine ratsutamisse. Viisin ta ratsutama. Ja nagu ikka alguses, kukkus ta, ja päris korralikult. Seepärast on ta päris palju haiget saanud. Paljud jätavad siinkohal katki. Aga mitte Marje, tema ei jäta jonni.
Olen kindel, et ta roniks mootorratta selga ka, kui teda motomaailmaga tutvustaksin. Igaks juhuks seda veel ei tee.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele