Riigikogu saadikud valmistasid avalikkuse tähelepanu vältides ette seaduseelnõu, millega soovisid suurendada oma olemasolevaid soodustusi ja viia sisse uusi.
Nagu kirjutab tänane Delovõje Vedomosti, soovisid saadikud taastada Riigikogu liikmetele eripensionid, mille kaotas paar aastat tagasi Juhan Partsi juhitud valitsus.
Lisaks soovisid rahva esindajad muuta senist korda esinduskulude ja väljaspool Tallinna elavate saadikute pealinnas elamise kulude väljamaksmisel. Nimelt kehtib kord, mille kohaselt saab mõlema kululiigi puhul saadikule välja makstud vastavalt 30% palgast ja kuni 5000 krooni kuludokumentide esitamisel. Uue korra järgi aga saaksid saadikud lihtsalt esinduskulude katteks 30% ja elamiskulude katteks 20% oma palgast ilma dokumente esitamata.
Päris uue soodustusena tahtsid saadikud endale õigust palgata riigi kulul omale abiline ja maksta talle tasu, mis moodustaks kuni 30% saadiku palgast. Veelgi enam – lisaks nimetatud palgale saanuks abiline, näiteks mõni saadiku sugulane, riigi taskust kinni maksta ka auto-, telefoni- ja kontorikulud.
Esialgu oli plaanis esitada eelnõu detsembri viimastel päevadel, kui valijate meeled on hõivatud jõulupühadega. Selle nimel käis lobitöö kõikides fraktsioonides, et saada eelnõule kõigi nõusolek, mis garanteeriks eelnõu kiire läbimineku. Viimasel hetkel loobusid eelnõu toetamast Res Publica, Isamaaliidu ja Sotsiaaldemokraatide saadikud.
Salapäraseks muudab kogu loo asjaolu, et viiteid eelnõule ei leia Riigikogu koduleheküljelt. Samas kinnitasid kõik küsitletud kaheksa saadikut Delovõje Vedomostile kõnesolevate soodustuste arutelu Toompeal. Näiteks ütles Riigikogu esinaine Ene Ergma, et uut seadust on vaja, kuna eelmise koosseisu poolt vastuvõetud riigikogulaste soodustusi käsitlevad otsused pole mõistlikud. Nii on Riigikogus tööl inimene, kes muuga ei jõuagi tegeleda, kui saadikute kuludokumentidega.
Toomas Alatalu aga märkis, et soodustuste eelnõu ei jõudnud arutelule suurde saali, kuna fraktsioonid ei jõudnud kokkuleppele. Aga hääletama oleksid pidanud kõik ühiselt, et mittehääletanud poleks saanud hiljem teisi süüdistada – enne valimisi armastatakse meil sellised võtteid kasutada.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Viimased uudised
Eesti veised võivad taastatud pärandniitudel edasi süüa
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele