• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,58
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,58
  • 27.01.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alfa Romeo GT - kapriisne kaunitar Itaaliast

Selleks, et seda hõngu tajuda, on vaja tunda natuke Alfa Romeo ajalugu, mõista, kust see mark pärineb. Alfa Romeo on arvatavasti domineerinud kõigis võidusõidu vormides, millest eales osa on võtnud. GTst on käinud läbi sellised kuulsad sõitjad nagu Antonio Ascari, Enzo Ferrari ja paljude arvates parim võidusõitja, kes eales elanud - Juan Manuel Fangio. Viimane võitis oma esimese meistritiitli just nimelt Alfa Romeo roolis. Kunagiste Alfa esisõitjate Ascari ja Ferrari nimesid kannavad tänasel päeval uued superautod. Alfa Romeo logodega võidusõiduautod on tiirelnud erinevatel võistlusradadel juba alates 1911. aastast. See märk õhkab igast kandist suurt võidusõidu ajalugu ja see ajalugu ongi see hõng, mille iga Alfa omanik oma autost leiab ja mis teebki Alfa Romeo eriliseks. On ju tõsiasi, et kõikvõimalikud võidusõidukogemused kasutatakse ära tänavasõidu autode ehitamisel ja iga ajaloolist Itaalia autotootja märki kandev kaunitar pakub oma omanikule rohkem või vähem sportlikku sõidumõnu.
Alfa Romeo GT on legendaarse autotootja mudelivaliku see esindaja, mis peaks sportlikkust õhkama igast nurgast ja avast. Peab mainima, et GT saab oma vastutusrikka ülesandega hästi hakkama ja annab sportlikku tunnet igaühele, kes oma värisevad käed julgeb selle kaunitari roolile asetada.
Pean tunnistama, et minu ootused GT-le olid suured ja süda värises kartuses, et auto ise ei olegi hea ja kogu ilus illusioon puruneb kildudeks. Esimesed kilomeetrid andsidki märku, et kõik ei ole päris sellisel tasemel, nagu ootasin. Nimelt jäin alguses pisut hätta proovisõiduauto Selespeed-käigukastiga. Viimane tähistab ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti - käike lülitatakse kangi edasi-tagasi liigutades või roolilt + ja - nuppudega mängides nagu vormelil. See käigukast oli autol tõeliselt kapriisne. Nimelt on Selespeedil olemas ka n-ö automaat - lükkad kasti city mode'i ja käike vahetatakse nagu automaatkastiga. Selespeed-kast on tegelikult ju manuaalne ja minu kurvastuseks oli iga automaatrežiimis tehtud vahetus kehv - käike vahetatakse kaua, väga kaua. Tüdinesin sellest jamast ruttu ja läksin üle käsitsivahetusele ning pean tunnistama, et ka siin jäi kogu krempel hätta. Nüüd mõtlete kindlasti, et Selespeed-käigukast on tõsine jamps - ei, tegelikult ei ole. Kolmandal päeval hakkas minu, mootori ja käigukasti vaheline töö lõpuks sujuma ja viga oli olnud rooli ja istme vahelises tihendis, kes tahtis harjumisaega. Kui asi käpas, on käsitsivahetus tõeliselt maagiline ja osa sellest sportlikust tundest, mida GT igati hästi suudab edasi anda.
Proovisõiduautol oli kaheliitrine 165-hobujõuline mootor. Tundub vähe, kuid tegelikult täiesti piisav, et lennutada auto paigalt sajani 8,7 sekundiga. Tõsi, Alfa Romeo pakub GT-le ka 3,2-liitrist V6 mootorit, mis suudab sama kiirendust teha tervelt 2 sekundit kiiremini. Siiski suudab ka väiksem mootor kõrgel pöördel pakkuda tõelist alfalikku urinat kapoti alt ja seda on mõnus kuulata. Ausalt öeldes nii mõnus, et leidsin ennast pöörete seierit kohati liiga tihti suurtesse numbritesse lennutamas. Sellest kõigest hoolimata suutis Alfa kaheliitrine jääda vägagi ökonoomseks ja maanteel tiksus bensiinikulu seitsme liitri piires.
Ma ei saa salata, et see auto on tõeliselt stiilne ja jätab inimesi tänaval seisma ja sellele unistavalt järele vaatama. Tegu on itaallastega, kes disainis küll kuidagi mööda ei oska panna, ja vähemalt Alfad on oma disainiga suutnud puudutada iga natukenegi stiilitunnet omava inimese südant. Alfa salong lausa kubiseb sellistest detailidest, mis panevad tundma, et sinu peale on tõepoolest mõeldud - et sa oled eriline. Näiteks ilus nahkne rool ja käigukang, mis näeb välja, nagu pärineks ta sekspoest, mitte autotehasest. Bose heli kutsusin suisa kuulama autostereosüsteemide spetsialisti, kes helikvaliteedist meeldivalt üllatus ega osanud välja tuua ühtegi detaili, mis vahetust vajaks. Kogu helipilt sai pöidlad püsti hinnangu.
Alfa Romeo GT on auto, mida tagasi viies tundsin kurbust, sest kogu selle margi ajaloo hõng ja erilisuse tunne olid minuni jõudnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele