Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alfa Romeo GT - kapriisne kaunitar Itaaliast

    Selleks, et seda hõngu tajuda, on vaja tunda natuke Alfa Romeo ajalugu, mõista, kust see mark pärineb. Alfa Romeo on arvatavasti domineerinud kõigis võidusõidu vormides, millest eales osa on võtnud. GTst on käinud läbi sellised kuulsad sõitjad nagu Antonio Ascari, Enzo Ferrari ja paljude arvates parim võidusõitja, kes eales elanud - Juan Manuel Fangio. Viimane võitis oma esimese meistritiitli just nimelt Alfa Romeo roolis. Kunagiste Alfa esisõitjate Ascari ja Ferrari nimesid kannavad tänasel päeval uued superautod. Alfa Romeo logodega võidusõiduautod on tiirelnud erinevatel võistlusradadel juba alates 1911. aastast. See märk õhkab igast kandist suurt võidusõidu ajalugu ja see ajalugu ongi see hõng, mille iga Alfa omanik oma autost leiab ja mis teebki Alfa Romeo eriliseks. On ju tõsiasi, et kõikvõimalikud võidusõidukogemused kasutatakse ära tänavasõidu autode ehitamisel ja iga ajaloolist Itaalia autotootja märki kandev kaunitar pakub oma omanikule rohkem või vähem sportlikku sõidumõnu.
    Alfa Romeo GT on legendaarse autotootja mudelivaliku see esindaja, mis peaks sportlikkust õhkama igast nurgast ja avast. Peab mainima, et GT saab oma vastutusrikka ülesandega hästi hakkama ja annab sportlikku tunnet igaühele, kes oma värisevad käed julgeb selle kaunitari roolile asetada.
    Pean tunnistama, et minu ootused GT-le olid suured ja süda värises kartuses, et auto ise ei olegi hea ja kogu ilus illusioon puruneb kildudeks. Esimesed kilomeetrid andsidki märku, et kõik ei ole päris sellisel tasemel, nagu ootasin. Nimelt jäin alguses pisut hätta proovisõiduauto Selespeed-käigukastiga. Viimane tähistab ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti - käike lülitatakse kangi edasi-tagasi liigutades või roolilt + ja - nuppudega mängides nagu vormelil. See käigukast oli autol tõeliselt kapriisne. Nimelt on Selespeedil olemas ka n-ö automaat - lükkad kasti city mode'i ja käike vahetatakse nagu automaatkastiga. Selespeed-kast on tegelikult ju manuaalne ja minu kurvastuseks oli iga automaatrežiimis tehtud vahetus kehv - käike vahetatakse kaua, väga kaua. Tüdinesin sellest jamast ruttu ja läksin üle käsitsivahetusele ning pean tunnistama, et ka siin jäi kogu krempel hätta. Nüüd mõtlete kindlasti, et Selespeed-käigukast on tõsine jamps - ei, tegelikult ei ole. Kolmandal päeval hakkas minu, mootori ja käigukasti vaheline töö lõpuks sujuma ja viga oli olnud rooli ja istme vahelises tihendis, kes tahtis harjumisaega. Kui asi käpas, on käsitsivahetus tõeliselt maagiline ja osa sellest sportlikust tundest, mida GT igati hästi suudab edasi anda.
    Proovisõiduautol oli kaheliitrine 165-hobujõuline mootor. Tundub vähe, kuid tegelikult täiesti piisav, et lennutada auto paigalt sajani 8,7 sekundiga. Tõsi, Alfa Romeo pakub GT-le ka 3,2-liitrist V6 mootorit, mis suudab sama kiirendust teha tervelt 2 sekundit kiiremini. Siiski suudab ka väiksem mootor kõrgel pöördel pakkuda tõelist alfalikku urinat kapoti alt ja seda on mõnus kuulata. Ausalt öeldes nii mõnus, et leidsin ennast pöörete seierit kohati liiga tihti suurtesse numbritesse lennutamas. Sellest kõigest hoolimata suutis Alfa kaheliitrine jääda vägagi ökonoomseks ja maanteel tiksus bensiinikulu seitsme liitri piires.
    Ma ei saa salata, et see auto on tõeliselt stiilne ja jätab inimesi tänaval seisma ja sellele unistavalt järele vaatama. Tegu on itaallastega, kes disainis küll kuidagi mööda ei oska panna, ja vähemalt Alfad on oma disainiga suutnud puudutada iga natukenegi stiilitunnet omava inimese südant. Alfa salong lausa kubiseb sellistest detailidest, mis panevad tundma, et sinu peale on tõepoolest mõeldud - et sa oled eriline. Näiteks ilus nahkne rool ja käigukang, mis näeb välja, nagu pärineks ta sekspoest, mitte autotehasest. Bose heli kutsusin suisa kuulama autostereosüsteemide spetsialisti, kes helikvaliteedist meeldivalt üllatus ega osanud välja tuua ühtegi detaili, mis vahetust vajaks. Kogu helipilt sai pöidlad püsti hinnangu.
    Alfa Romeo GT on auto, mida tagasi viies tundsin kurbust, sest kogu selle margi ajaloo hõng ja erilisuse tunne olid minuni jõudnud.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.