"Nädalavahetusel juhtunud õnnetus viitab asjaolule, et Eesti riik on selgelt võimetu tegelema õlireostuse põhjustaja tuvastamisega, sest seire on liiga väike," ütles keskkonnaministeeriumi veeosakonna juhataja Indrek Tamberg. Tema sõnul on puudus nii seadmetest kui ka kvalifitseeritud tööjõust.
Sel eesmärgil plaanib keskkonnaministeerium kehtestada igale Eesti sadamat läbivale kütusetonnile keskkonnamaksu. Uut keskkonnamaksu hakatakse koguma nn õlitõrjefondi.
Ühepõhjalistelt tankeritelt hakkab Eesti koguma 10 krooni ja kahepõhjalistelt 5 krooni maksu tonni kütuse pealt. Eelnõu järgi kogutakse raha Keskkonnainvesteeringute Keskuse erikontole, aastas koguneb sinna hinnanguliselt paarsada miljonit krooni.
Saadud raha on mõeldud õlitõrjeks ning vajaliku tehnika ostmiseks, mida Eestis praegu napib. Lisaks on Tambergi sõnul fondi üks eesmärk parandada reostaja tuvastamist.
Poliitikud on fondi loomise suhtes ettevaatlikult pooldaval seisukohal. Riigikogu keskkonnakomisjoni esimehe Jaanus Tamkivi (Reformierakond) sõnul on teema väärt arutamist, kuid paljud küsimused tuleb veel täpsustada, näiteks kui suur on riigi osalus.
Komisjoni liige sotsiaaldemokraat Peeter Kreitzberg pooldab samuti fondi loomise kava. "See on täitsa mõistlik idee," ütles Kreitzberg. Tema sõnul ei peaks maksumaksjad tasuma reostuskahjude eest.
Seni on õlitõrjefondi seadus läbinud esimese kooskõlastusringi, kuid sise- ja majandusministeerium ei ole seadust kooskõlastanud. Praegu käivad nende ministeeriumitega läbirääkimised. "Loodame kokkuleppe saavutada mõne nädalaga, et siis teist korda eelnõu e-õigusesse üles panna," ütles Indrek Tamberg.
Laupäeval avastati naftareostus Harju- ja Läänemaal. Reostuse algallikas pole selge. Praegu uuritakse veeteede ameti abil piirkonnas seilanud laevade graafikuid. Reostuse hinnanguline kahju on samuti alles selgitamisel. Naftareostus ei olnud päästjate teatel suur, kuid põhjustas mitmesaja veelinnu huku.
Pühapäeva õhtul sattus 15 meremiili kaugusel Eesti piirist Vene vetes Suursaare lähistel uppumisohtu Gibraltari lipu all sõitev kaubalaev Unimar, mille pardal oli 50 tonni diisliõli. Meeskonna päästis läheduses viibinud Hollandi kaubalaev.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele