Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Traktori areng kulgeb juhi töömugavuse suurendamise suunas
Tänapäeva väiketraktoril on standardvarustuses enamasti kaks koormuslülitusastet, 120-200hobujõulistel masinatel on neid vähemalt neli.
Automaatfunktsioone saab iga traktoriostja ise juurde tellida. Nii on erinevad automaatprogrammid kasutusel põllutööde, jõusiirdevõlli tööde ja tänavasõidu puhuks. Astmevaba jõuülekanne on jõudnud ka väiketraktorite standardvarustusse. Suurtraktoritel kasutatakse elektroproportsionaalsüsteeme, mille eelis on mugavuste loomine komplektsete haakemasinate hüdraulika juhtimisel.
Järjest täiustub esisilla vedrustus. Elektroonsete juhtimissüsteemide abil püütakse muuta vedrustus sõltuvaks koormusest. New Hollandi TS-A seeria Fast-Steering-System võimaldab esilaaduriga töötamisel juhtrattaid pöörata pöidlavajutusega. Täispööre on kiire ja väikese raadiusega.
Kabiinivedrustuse täiustamine kuulub enamiku valmistajate arenguprogrammi ja mõnedel ka seeriatootmisse. Siiski pole esisilla ja kabiini vedrustuse vahekord päris selge ja mitmelgi traktoritehasel ei ole see veel kaugeltki optimaalselt lahendatud. Uudne on näiteks Massey Fergusoni reguleeritav kabiinivedrustus. Sõltuvalt tööst kas põllul või tänavasõidul, saab juht vedrustust muuta nupuvajutusega. John Deerel on sensor, mis juhib ventileerimisseadet vastavalt õhuniiskusele. Firma Grammer pakub istet, mida suvel jahutatakse, talvel soojendatakse. Michelin pakub rehve, mis lubavad sõita 3,65 t koormaga 50 km tunnikiirusel rehvirõhuga vaid üks baar. Rehvid on suuremad ja rehvides surve suurendamine põllutöödel pole enam vajalik.