Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Euroopa Komisjon tahab merekiirteed
Vähendamaks suurte veoautode hulka Euroopa kiirteedel, arutakse Euroopa Komisjoni (EK) eestvedamisel nn merekiirteede loomist, teatas EK Eesti esindus.
Komisjoni hinnangul on mereteede kasutamine keskkonnasõralikum ning aitaks lahendada kiirteede ülekoormatuse küsimust. Ühtlasi parandaks mereteed üldist ligipääsu turule.
2020. aastaks peaks ekspertide hinnangul kaupade vedu Euroopas suurenema ligikaudu 70 protsendi võrra, kusjuures uutes liikmesriikides oodatakse veelgi suuremat kasvu. Kuna merekiirteed on keskkonnasõbralikumad, energiasäästlikumad, tekitavad vähem müra ning vajavad vähem maad, oleks mõistlik suunata kaupade vedu pigem mereteedele.
Hetkel tegeleb komisjon peamiselt võimalike merekiirteede kaardistamisega. Neli kõige olulisemat merekiirteed on juba paika pandud ning üks neist peaks siduma Läänemere riigid Kesk- ning Lääne-Euroopaga. Esialgsete plaanide kohaselt valmib see 2010. aastal
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.