Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Honda Civic tuleb, et vallutada

    Uut Honda Civicut võib pidada autotööstuse väikeseks imeks. Nimelt pole just eriti sagedased juhud, kus kontseptauto praktiliselt muutumatul kujul tootmisse jõuab.
    Honda on Euroopas tuntud vanemate inimeste autona. Inglise autoajakirjanikud on maininud, et uus Civic on tehtud vanemate inimeste hirmutamiseks. Auto välimust vaadates on ilmselge, et sellega üritatakse püüda nooremat ostjat. Välimus on koguni nii innovatiivne, et Inglise autoajakirjaniku Tom Fordi sõnul saatsid autotootjad, kel sama segmendi auto lähitulevikus esitlusele tulemas, oma projektid tagasi joonistuslaua taha, sest need oleks uue Civicuga võrreldes näinud välja kakskümmend aastat vanemad. See on kindlasti tõsi, sest uue Civicu olulisust ei saa alahinnata ka automüügi seisukohast. Pole kahtlustki, et sellest saab müügihitt, küsimus on vaid selles, kui suur ja kui palju suudab see kõigutada Toyota Corolla müügiedu. Numbrina on praeguseks ette näidata ligi sada tellitud autot - seda vaid piltidelt nähtuna. Sama suurt läbimüüki, kui oli Peugeot 206-l, keegi siiski ennustada ei julge.
    Civicu välimus on kahtlemata teistmoodi ja maitseasi. Interjöör on sama eriline kui välimuski. Kahetasandiline näidikuteplokk on siiski hästi loetav. Läikiv pind armatuuril segab päiksega vaid kõrvalistuja vaadet näidikutele, kuid seegi on ebaoluline, sest juhile on kõik kenasti nähtav. Küll on läikival pinnal kaks miinust - näpujäljed ja tolm, mis on väga hästi näha. Nupud on paigutatud segaselt; tundub, nagu oleks keegi need kiiresti armatuurile loopinud ja töö tehtuks lugenud. Palju kirutud mootorikäivitusnupp, mida saab vajutada alles pärast süütevõtme keeramist, tundus alguses idiootne, kuid nagu hiljem selgus, tahtis lihtsalt harjumist. Et auto väljatöötamise üks põhimõtteid oli, et ratastool peab autosse mahtuma, on tagaistmete alumine osa ülestõstetav vastu seljatuge ja nii saab vedada ka kõrgemaid asju. Samuti on pagasiruum üllatavalt mahukas ja suure laadimisavaga. Istmete seljatugesid alla lükates saab sileda põrandaga kaubaruumi.
    Auto on sõites meie teede jaoks veidi jäik. Rool on uuel Hondal tehtud kiiremaks, kuid pole üldsegi mitte lollilt kerge ja tundetu nagu eelmistel Civicutel. Hea on tõdeda, et ka juhitavuse üle ei saa nuriseda, sest kiirelt kurvi surudes reageerib auto väga hästi roolile ja tänu jäikusele ei kraabi ka ukselinke vastu asfalti ära. Kuuekäiguline käigukast on lülitustel täpne ja nurisemist ei leia ka siin.
    Proovisõiduauto 1,8-liitrine bensiinimootor ei anna samuti põhjust nurisemiseks, sest samal ajal võimas ja ökonoomne mootor ongi ju tegelikult see, mida saada soovitakse.
    Erinevalt väiksest Honda Civicust, mis tundub sportlikuna, on sedaani näol tegemist tõeliselt rahuliku pereautoga.
    Kui Civicu viieukseline mudel on väga erilise ja rõhutatult silmatorkava välimusega, siis sedaan on märksa vaoshoitum ja vähemalt eestvaates ka esinduslikum. Tagatuled on tuttava disainiga ja tunduvad olevat laenatud Acura RSXilt. Salong sarnaneb suurel Civicul väiksega vaid selle poolest, et mõlemas on kahetasandiline armatuurlaud. Siiski on sedaani armatuur kahetasandilisenagi märksa vaoshoitum ja soliidsem. Nupud on paigutatud loogiliselt ja on hästi käsitsetavad. Häirima jääb käsipidurikang, mis on küll kena ja pisike, kuid paigutatud äärmiselt tobedalt. Kui pikal sõidul püsikiirusehoidikuga ühtlaselt sõita, siis laisa inimese kombel jalga vastu keskkonsooli toetada ei saa, kuna käsipiduri kang on ees ja selle vastu jalga panna on äärmiselt ebamugav. Huvitavate asjadena jäävad silma pagasiluugi avanedes nähtavad istmete allalaskmise nupud - Civicul pole tarvis seljatugede mahalaskmiseks ümber auto jalgu villi vantsida, vaid seda saab teha ka ainult pagasiluugist.
    Civicuga sõites tekib tahes-tahtmata suure auto tunne. Maanteel on tunda kerget laevalikkust: auto õõtsub mõnusasti üles-alla terve kerega korraga, mitte ei raputa sõitjail hambaplomme lahti. Proovisõiduauto automaatkast vahetab käigud samuti suhteliselt pehmelt. Lisana on olemas ka roolilt käikude vahetus, kuid see väga hästi ei toimi, sest kast vahetab käike suhteliselt suure viivitusega.
    Mootor on mõlemal Civicul sama ehk 1,8-liitrine, mis tuleb oma tööga väga hästi toime ka sedaani peal. Samas pole Honda mootorite üle kunagi põhjust olnud nuriseda.
    Üldiselt võib Civicu üldpildiga rahule jääda ja teades, et Hondad peavad tavaliselt ka väga kaua vastu, võib nende hooleks ka oma igapäevase liiklemise usaldada.
    Alates novembrist võis meie teedel Honda Civicut juba sõitmas näha, kuid maskeeritult. Nimelt testis Honda oma uut müügihitti enne ametlikku esitlust lisaks ülejäänud Euroopale ka Eestis.
    Testi eesmärgiks oli Honda Motor Europe Ltd Eesti filiaali tehnilise direktori ja ka Civicu testija Kaupo Veegeni sõnul panna auto igapäevatingimustesse ja sõita temaga nagu tavatarbija. Testimisel loodeti avastada n-ö lastehaigused võimalikult varakult ja need enne auto ametlikku müükitulekut kõrvaldada. Auto toodi Eestisse novembris ja vurab meie teedel tänaselgi päeval ehk testimine pole veel lõppenud. Veegen nimetab, et testimine lõpeb märtsis, kui ilmad hakkavad soojemaks minema. Algselt kasutati auto juures maskeeringut, sest ametlikku esitlust edasimüüjatele ja pressile ei olnud siis veel toimunud. Nüüdseks on kõik esitlusüritused juba toimunud ja ka maskeeringud autolt mahavõetud.
    Testijad peavad pidevalt täitma päevikut ja saatma sinna kirjutatu iga nädal Honda tehasesse. Enamjaolt soovitakse infot selle kohta, kui palju on igasuguseid niginaid ja naginaid, kuidas auto hommikuti käivitub ja kuidas toimib soojendussüsteem.
    Suuremaid vigasid Veegeni sõnul olnud pole, küll läks kohati uduseks esiklaas, mistõttu muudeti kütteseadet ja enam seda viga pole.
    Tehase poolt oli eesmärgiks pandud, et kolme kuuga peab sõitma 16 000 kilomeetrit. Seda on üsna palju, kuid kuna diilerid asuvad ka Lätis ja Leedus, siis läbisõidu täitmisega probleeme ei tulnud.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Iisrael vastas ÜRO vaherahu nõudmisele värske pommitamisega
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.