Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskkonnaministril pole plaani naftareostusega seoses tagasi astuda

    Peaminister Andrus Ansip arvustas eile valitsuse pressikonverentsil teravalt piirivalve ja keskkonnainspektsiooni suutmatust keskkonnale ohtlikust olukorrast operatiivselt teada anda. Ka ta ise sai tankeril toimunud õnnetusest teada meediast.
    Isamaaliit ja Res Publica teatasid seepeale, et keskkonnaminister peab tagasi astuma, kuna õlireostusest anti teada hilinemisega.
    Keskkonnaminister Villu Reiljan saabus eile Toompeale Stenbocki maja juurde pisut pärast ametliku kabinetiistungi algust, kell neli pärastlõunal.
    "Keskkonnainspektsioon oleks mulle võinud kiiremini öelda, kuid kuna prokuratuur oli keelanud infoedastuse, siis nemad mulle seda ka ei öelnud," andis Reiljan kiire selgituse.
    Reiljani sõnul on ta kogu aeg selgitanud, et Eesti võime reostust avastada on nõrk. 23. kuni 28. jaanuarini ei saanud keskkonnainspektsioon reostuse kohta tema sõnul piirivalvelt ühtki uut teadet.
    Samuti Stenbocki majja kiirustanud keskerakondlasest siseminister Kalle Laanet ja reformierakondlasest kaitseminister Jürgen Ligi olid kommentaaridega napisõnalised, kuid selgelt muretumad.
    "Mina andsin saadud informatsiooni keskkonnaministeeriumi haldusalasse edasi pooletunnise hilinemisega. Mis seal edasi sai, minul info puudub," ütles Laanet.
    Ligi lisas vaid, et tuleb oodata ja vaadata, mis saab.
    Läbi tiheda tuisu saabunud riigikontrolör Mihkel Oviir oli mures viletsa kommunikatsiooni pärast eri ametkondade vahel. "Kui ametkondade vahel on selline infolõtk, siis ei saagi sellest midagi head tulla. Praeguse segaduse põhjus lasub just institutsioonidevahelises halvas suhtluses. Ja see on asi, mida tuleb parandada," ütles Oviir.
    Kiirustades autost Stenbocki majja lipsanud majandusministrilt ja Keskerakonna juhilt Edgar Savisaarelt kommentaari keskkonnaministri tagasiastumise nõude kohta saada ei õnnestunud.
    "Isamaaliit võib nõuda, mida tahab," vastas keskkonnaminister Villu Reiljan küsimusele, kas ta loobub Isamaaliidu nõude peale ministrikohast.
    Hilisemas pressiteates ütles Reiljan selgelt, et tema tagasi ei astu ning looduskatastroofiga sisepoliitilise profiidi ja kasu lõikamine on häbiväärne.
    Spekuleeritud on ka võimalusega, et tegemist on kahe teise koalitsioonierakonna sooviga Rahvaliidule n-ö ära teha ning nende juht poliitikast kõrvale tõrjuda.
    Eile enne tööpäeva lõppu edastatud pressiteates andis keskkonnainspektsioon teada, et sai võimalikust reostusest teada 28. jaanuaril ning asus kohe reostuse põhjusi selgitama.
    Keskkonnakaitseinspektorid käisid kohapeal olukorda kontrollimas, võtsid reostusest proovid ja modelleerisid võimaliku reostuse liikumise teekonna.
    Ajavahemikus 23. jaanuarist 28. jaanuarini ei saanud keskkonnainspektsioon merereostuse kohta ühtegi teadet.
    Merereostuse uurimiseks on algatatud kriminaalasi ja tulenevalt kriminaalmenetluse seadustikust tohib kriminaalasja raames selgitusi jagada vaid prokuratuur või prokurörilt volituse saanud isik.
    Top Tankers Inc. polnud midagi kuulnud oma laevaga juhtunud õnnetusest
    Lääne-Eesti rannikul tuhandete lindude hukkumise põhjustanud naftareostuse tekitamises kahtlustatava tankeri Flawless omanikfirma on Kreekas asuv Top Tankers Inc, kes kuulis oma tankeriga juhtunud võimalikust õnnetusest eile Äripäeva käest.
    Toimetus helistas firma peakorterisse Ateenasse. Telefonile vastanud sekretär kinnitas, et tanker kuulub neile, kuid kütteõli lekkimisest tankeril ta teadlik ei olnud.
    Õhtupoole tagasi helistades teatas Top Tankersi juht, et laev on küll nende oma, aga tehnilise ülevaatuse ja meeskonna komplekteerimisega tegeleb üks Küprose firma.
    Õnnetuse kohta Eesti vetes ei teadnud ta endiselt midagi ja ütles, et ei hakka seepärast millegagi spekuleerima.
    Kahtlustatava tankeri nime avalikustas eilsel valitsuse pressikonverentsil peaminister Andrus Ansip, kes kuulis merel juhtunust mitteametlikest allikaist.
    2000. aastal asutatud Kreeka kaubaveofirma Top Tankers Inc on spetsialiseerunud vedelkütuste ülemaailmsele transpordile.
    Firma kuulub alates 2004. aastast New Yorgis Nasdaqi börsinimekirja.
    Top Tankersi laevad veavad nafta- ja bensiinitooteid: toorõli või rafineeritud õlitooteid, nagu bensiin ja lennukikütus. Firma laevastik on võimeline kandma kogulastina üle 2 miljoni tonni õlitooteid.
    Top Tankersi laevastik koosneb 27 tankerist, mis kõik on topeltpõhjaga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.