Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Reiljan võiks vassimise lõpetada

    Nõustun täielikult keskkonnaminister Villu Reiljaniga, et Eesti pole valmis uueks Alambraks. Täpsustan vaid - Eesti all mõistan ma riiki, see tähendab valitsust.
    Ministri arvamusloo see osa, kus ta pakub välja oma meelest ainuõige ja ka õiglase lahenduse, ei vasta üheski osas tõele. Meisterlik mängimine infosulus oleva rahva õiglustundel, eirates tervet mõistust ja majandusseadusi, on tema artikli ning ka kogu nn õlifondi idee tunnusjoon.
    Keskkonnaministeeriumi idee järgi pole naftatransiidi ettevõtetele kehtestatav kohustus mitte maks, vaid tasu. Makse saab kehtestada ainult Riigikogu kindlate kriteeriumide alusel ja kuna idee nende alla ei mahu, siis otsustatigi nimetata seda tasuks.
    Tasude puhul on aga nõue, et nende tasuja peab vastu saama mingi teenuse. Siit tulebki esimene suur arusaamatus - mis teenust hakkavad transiidiettevõtted saama riigilt olukorras, kus nad juba maksavad igasuguseid keskkonnamakse ja -tasusid? Kõik Eestis naftatransiidiga tegelevad ettevõtted on teinud kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvaid investeeringuid, lähtudes põhimõttest "saastaja maksab". Eesti transiiditerminalide kasutuses on maailma eesrindlikem tehnoloogia ja iga keskkonnakahju tekkimise puhul saab Muuga, Paljassaare või Paldiski sadamas täpselt määratleda, kus see tekkis ja kes vastutab. Ja terminalid on alati olnud valmis maksma kinni kõik kulud kahjude likvideerimisel.
    Siit järgmine arusaamatus - miks peavad transiiditerminalid maksma kinni kellegi teise poolt põhjustatud keskkonnakahjud? Kas keskkonnaministeeriumi meelest tuleb põhimõtte "saastaja maksab" all mõista hoopis, et maksab see, kellel hetkel on raha? Järgmine arusaamatus on osavasti maskeeritud praktiliste vajaduste taha. Jah, riigil puudub merereostuse tõrje jaoks vajalik tehnika. Ja selle muretsemiseks peab raha tulema riigieelarvest. Kuid minister pakub välja uudse lähenemise - maksku hoopis see, kes põhjustab sellise vajaduse!
    Vaatame, kuhu see põhimõte meid viib. Politseil on vaja uusi autosid, et ajada taga kurikaelu ning jõuda avariipaikadele. Järeldus - autode muretsemise tasu tuleb määrata pättidele ning avariide põhjustajatele. Tuletõrjujad vajavad uut tehnikat, seega tehnika muretsemise tasu tuleb määrata neile, kelle majad ja korterid põlevad.
    Pealegi ei ole sadamaoperaatorid transiidis oleva nafta ega selle produktide omanikud, vaid osutavaid ainult transporditeenuseid. Nafta maailma turuhind ja operaatorite kasum ei sõltu teineteisest.
    Vale on väide, et seaduse "eelnõu osad on läbi arutatud ka laiapõhjalistel valdkondlikel seminaridel erinevate huvirühmadega". Ei Sadamaoperaatorite Liit, Transiidi Assotsiatsioon ega Sadamate Liit pole saanud ühtegi kutset ühelegi vastavale seminarile, rääkimata ametlikest dokumentidest. Selle asemel on ettevõtjaid sihilikult arutelust eemal hoitud.
    Tasu kehtestamise tagajärgede kohta pole tehtud ühtegi majandusuuringut ega -analüüsi. Sadamaoperaatorid just lõpetasid vaidluse ASiga Tallinna Sadam sadamatasude tõstmise üle tõdemusega, et see võib vähendada meie transiidivoogu kolmandiku võrra. Aritmeetika võib aidata ka keskkonnaministeeriumil otsustada, kas on parem saada ühekordselt 150 miljonit krooni või kaotada ASi Tallinna Sadam tuludest üle 300 miljoni krooni kadunud transiidi tõttu.
    Sadamaoperaatoritel on keskkonnaministeeriumile pakkumine: lõpetage vassimine ning istuge lõpuks meiega ühise laua taha, et leida mõistlik lahend.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.