Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaatse värava saab iseseisvalt paigaldada

    Väravaautomaatika komplektide lihtsus võimaldab paigaldustöödega ka majaomanikul endal hakkama saada.
    Nii mõnigi eramaja omanik, kes liikleb autoga, teab, kui ebameeldiv on vihmase, tuulise või lörtsise ilmaga koju sõites maja ette saamiseks autost värava avamiseks välja tulla ja pärast veel sulgemiseks ka.
    Mitmetel kitsastel tänavatel nagu näiteks Tallinnas vastrenoveeritud Kadaka puiesteel on olukord veelgi ebameeldivam. Sealsed tänavaäärsete kruntide väravad jäävad autoteele väga lähedale, muutes nii väravast sissesõidu kui ka väljasõidu nii enda kui ka tänaval liiklejate jaoks küllaltki ebamugavaks.
    Sellisel juhul jääb hoovi keerav või sealt väljuv auto poolenisti kõnni- ja autoteele, takistades seal teisi liiklejaid, sel ajal, kui peate minema väravat avama või sulgema. Tipptundidel võib tekitada see ebameeldivaid olukordasid.
    Selliste olukordade lahendamiseks on kaks võimalust. Esimeseks, lasta teha sissesõidu kohale nn sissesõidutasku, kuid väravaid tuleks siiski käsitsi avada. Teiseks võimaluseks on väravad automatiseerida, mis muudaks elu tunduvalt mugavamaks.
    Üldjuhul saavad inimesed väravate automatiseerimisel abi aedade ja väravatega tegelevatelt ettevõtetelt. Viimasel ajal on aga suurematesse ehitustarvete kauplustesse müügile ilmunud väravaautomaatika komplektid neile, kes sooviksid ise vastava automaatika üles panna.
    Näiteks on Tallinna Espaki elektritarvete poe väljas töötav näidisstend kolme erinevat tüüpi mootoriga. See võimaldab enne ostu oma käega katsuda ja näha, kuidas see toimib ning jääb ära olukord, et ostetakse "põrsas kotis".
    Need automaatikakomplektid on välja töötatud just tarbijatele, kes soovivad ise kõigi töödega hakkama saada ja automaatika ise paigaldada. See peegeldub ka komplektide paigaldamise ja seadistamise lihtsuses. Paigaldamisel on abiks ka internetilehekülg www.mhouse.info, kust saab animeeritud kujul vaadata nii seadmete paigaldamist kui ka seadistamist.
    Inimesed, kes siiani on toote ostnud ja soovinud seda ise paigaldada, on sellega hakkama saanud. Paigaldustöö ise ära tehes on kokkuhoid 2500-3000 krooni, võrreldes töö tellimisega mõnest firmast. See hind on enamasti ilma kaabelduseta, ehk siis kõik vajaminevad kaablid peaksid olema juba veetud.
    Väravaautomaatika komplektis on olemas väravamootorid, kontroller, kaks stiilset ja ergonoomilist nelja nupuga värava juhtimispulti. Turvalisuse kaalutlustel on ka fotosilmad ja vilkurlamp koos sisseehitatud antenniga, kui levist peaks puudu tulema. Muidugi on komplektis ka kõik vajalikud kronsteinid.
    Endal tuleb muretseda ainult juhtmed ja kinnitusvahendid, neid pole komplekti lisatud põhjusel, et ei ole teada, kui lai on ja kui kaugel kellelgi värav asub, ning pole teada, kas kinnitatakse kivi- või metallposti külge.
    Väravate automatiseerimisel tasuks tähelepanu juhtida kõigepealt sellele, kui suurtele ja kui rasketele väravatele on üks või teine automaatika mõeldud. Seejärel, kui on tegu kivipostidega, siis kui kaugel on värava hinge tsenter väravaposti sisekülje äärest, et kas antud mootorit on võimalik sinna paigaldada.
    Kõigil, kes ehitavad endale maja, tuleks lasta värava juurde vedada toitekaabel ja väravapostide vahele mootori ja fotosilmade juhe, vältimaks hilisemat tee ülesvõtmist või kanali saagimist asfalti. Seda võiks teha olenemata sellest, mis firma automaatika sinna hiljem paigaldatakse.
    Kui näiteks garaažiuks juba automatiseeritud ning soovitakse ka väravaid automatiseerida, siis annab väravatel kasutada ka teiste firmade automaatikat, lihtsalt tuleb juurde osta vastuvõtjablokk, mille saab ühildada teise automaatikaga.
    Autor: Viljar Kiirats
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.