Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turistid vedasid Eestist välja miljardi krooni eest napsi
Konjunktuuriinstituudi vanemteaduri Liina Ernitsa sõnul vedasid turistid Eestist eelmisel aastal välja 3,1 miljonit liitrit viina ja 25,7 miljonit liitrit õlut, sisuliselt jäi kohvrites ja kottides Eestist väljaviidava alkoholi kogus samaks mis 2004. aastal. Kogu Eesti alkoholimüügi käibest moodustab turistide ostetu viiendiku.
Siiski on aastaga muutunud napsi ostvate turistide maitse. Vähem osteti eelmisel aastal Eestist ühe turisti kohta kaasa viina (2 liitrit), rohkem konjakit (1,5 liitrit) ja likööri (1,7 liitrit). Õlut vedas iga turist Eestist minema 22 liitrit ja siidrit 23,9 liitrit, veini võeti Eestist ühes 2,5 liitrit.
Eelistatuimad viinamargid olid Viru Valge, Saaremaa ja Koskenkorva, likööridest on müügihitid turistide jaoks Eesti marjaliköörid, Vana Tallinn ja Soomes toodetud Minttu liköör.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul võis turistide maitse-eelistuste muutumise tingida asjaolu, et nad juba 2004. aastal olid endale palju viina varunud, samuti alandas Soome viina aktsiisi ning hinnavahe vähenes.
2004. aastal tarbisid kõik Eesti elanikud imikust kuni raugani keskmiselt 11,3 liitrit absoluutalkoholi. Eestimaalaste alkoholitarbimise vähenemisest ei saa Josingu sõnul rääkida, vaid pigem on see veelgi suurenenud.
"Halb on see, et laieneb noorte alkoholism ning müüdavad joogid tehakse üha kangemad," rääkis Josing. "Näiteks šokolaadiõlu, mis peaks idee järgi olema naistele mõeldud, kuid alkoholiprotsent selles on ikka väga suur."