Rimi Eesti Foodsi suhtekorraldusjuht Mare Bakker möönis reedel, et neile kuuluvate kaupluste pagaritoodete lettidel on tõepoolest Leiburi osakaal kiiresti langenud ja seda just Säästumarketi poole peal. Uued lepingud sõlmiti aga soodsamate hinnapakkumiste tõttu viimastel aastatel kiirelt laieneva Eesti Pagar ASiga.
Ta tõi näite, et kui varem osteti Leiburilt kümme tootegruppi, siis uuest aastast on nende arv kahanenud kolme võrra. Nende kolme toote hulgas oli ka Eestis kõige müüdavam leivasort Tallinna peenleib, mis on Leiburi kõige müüdavam tooteartikkel.
"Näiteks Leiburi pakutava Tallinna peenleiva hinnaklass ei sobinud Säästumarketitesse ja Eesti Pagari samas kaalus peenleib oli nii mõnedki kroonid odavam, mis on tarbijale üsnagi määrav," lausus ta.
"Me müüme pagaritooteid ikkagi mingi teatud kindlas koguse. Ja kui meil Säästumarketis on Leiburi osa vähenenud, siis on paratamatu, et Eesti Pagari või teiste arvel on see ikkagi tasakaalus," selgitas ta.
Eesti Pagari müügidirektor Janek Mellikov ütles, et Säästumarketite põhisortimenti saamine tähendab nende jaoks suurt hüpet, sest Säästumarketeid on üle Eesti poolesaja ringis. "Ma arvan, et see võib tõsta meie turuosa paari protsendipunkti võrra," lausus ta.
Mellikovi hinnangul on ettevõtte kiire edu üheks aluseks mõistlik hinnapoliitika, mille tõttu ei aeta taga suuri kasumeid.
"Leiburi kasum on aastaid püsinud 30protsendilise turuosa juures 40 miljoni krooni ringis, samas kui Eesti Pagar sai eelmisel aastal 23protsendilise turuosa juures natuke üle 4 miljoni krooni suuruse kasumi," lausus ta.
AS Leiburi juhatuse esimees ja tegevdirektor Ants Promann polnud valmis teemat eelmise nädalal lõpus kommenteerima. Samuti ei soostunud ta ka avaldama, kas Leibur on valmis konkurentsivõitluses Eesti Pagariga enda toodete hinda alandama.
"Meie inimesed peavad praegu Rimiga läbirääkimisi ja enne kui need pole lõppenud, ma kommentaare anda ei tahaks," sõnas ta.
Leivaturust ligi 30% kuulub Eesti suurimale pagaritööstusele AS Leibur, teisel kohal on Eesti Pagar 23 protsendiga.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Enimloetud
4
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Hetkel kuum
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Tagasi Äripäeva esilehele