Eesti Konjunktuuriinstituudi andmeil püsis autotranspordi valdkonnas viimasel kolmel kuul hea konjunktuur ning eelmise aasta sama perioodiga võrreldes on olukord tänavu soodsam.
Tänu kasvanud tarbimisele suurenes viimastel kuudel ka veoteenuse nõudlus ja müük.
Kuigi äritegevuse peamiseks takistuseks nimetavad transpordifirmad endiselt ebapiisavat nõudlust teenuse järele, hakkab üha rohkem rolli mängima sobiva tööjõu leidmise küsimus. Koguni kolmandik vastanud firmadest nimetab seda 2005. aasta üheks aktuaalseimaks probleemiks, millele lähiajal ei pruugita lahendust leida.
Järgneval kolmel kuul on ettevõtete hinnangul oodata rahuldavat konjunktuuri; 38% firmade arvates pöördub nõudlus järgnevatel kuudel langusesse, samas loodab 28% vastanutest nõudluse kasvule.
Töötajaid soovib juurde palgata iga neljas ettevõte. Suurenenud tööjõukulutuste tõttu soovib 36% firmadest tõsta järgneva kolme kuu jooksul veoteenuse hindu.
Pooleaastases lõikes näevad firmad ette head turusituatsiooni.
ASi Tallinna Toiduveod direktori Liivo Luidre sõnul on veohindade tõusu esmane surveallikas tööjõukulude suurenemine.
"Lähiajal kasvab alampalk, sellele lisandub veel reaalne palgakasv. Esmane surve tuleb kohalike vedude hindadele, sellele järgnevad rahvusvahelised veod. Täpset protsenti, kui palju tööjõukulude kasv veohinda mõjutab, on raske öelda. Minu hinnangul jääb hinnatõus 5 protsendi ringi," prognoosis Luidre.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Hetkel kuum
Euribor langeb järgmise aasta lõpuks 2%-le
Tagasi Äripäeva esilehele