Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
BMW tutvustab praegu oma uudset nelikveosüsteemi xDrive.
Uudne on süsteem selles mõttes, et veojõud suunatakse teljelt teljele kiiremini kui kunagi varem.
BMW nelikveosüsteem võib suunata vajadusel kogu veojõu kas esi- või tagasillale. Et asjast sotti saada, kutsusime uut xDrive'i Männiku jäärajale proovima Eesti nelikveoliste BMWde guru Eero Pesuri. Proovida sai nii 5. kui ka 3. seeria autosid.
Pesuri sõnul on uudne nelikvedu väga heal tasemel ja toimib tõepoolest kiiresti. Ta proovis sättida autot pikalt külglibisemisse ja seda üsna suurtel kiirustel. Auto käitus stabiilselt ja läks ikka sinna kuhu juht esiratastega näitas. Tagasi sirgeks saamises on Pesur eriti üllatunud, nimelt peale külglibisemist sirgeks saamisel ei üritagi auto vastupidisesse libisemisse minna.
Teise meeldiva üllatuse valmistasid elektroonilised abimehed, millesse Pesur eelnevalt pessimismiga suhtus, kuid mis uutel nelikveolistel BMWdel ei sekku robustselt sõitmisse, vaid aitavad sõitjal liikuda sujuvalt soovitud suunas.
Nelikveolise 3. seeria BMW hinnad algavad 539 800 kroonist ja 5. seeria hinnad 647 100 kroonist.