Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    AvtoVAZ seiskas koostöö GMiga

    AvtoVAZ nõuab autoosade eest kõrgemat hinda. Mitmed analüütikud kahtlustavad aga, et Vene partneri huvi on välisinvestor välja tõrjuda.
    Autotööstus on üks neid majandusharusid, mille Kreml on liigitanud Venemaale strateegiliselt tähtsate tööstusharude hulka.
    Suhted partnerite vahel pingestusid pärast seda, kui Vene riigile kuuluv relvamüügifirma Rosoboronoexport võttis mullu detsembris AvtoVAZi juhtimise oma kontrolli alla. Ehkki relvamüüjal pole AvtoVAZis osalust, nimetas see Vladimir Artjakovi AvtoVAZi nõukogu esimeheks ja Igor Jessipovski tegevjuhiks. Viimane lubas ühe esimese ülesandena üle vaadata GMi ja AvtoVAZi ühisfirma tegevuse.
    Käimasolevas vaidluses väidab Rosoboronoexport, et ühisfirma teenib raha ainult sellepärast, et AvtoVAZ tarnib autoosi endale ebasoodsa hinnaga. Tarned katkesid ning nädalas ligi tuhat autot valmistav tehas Togliattis on nädalapäevad seisnud.
    "See on eemaletõukav sõnum, mille praegune olukord investoritele saadab," kommenteeris ajalehele Financial Times üks ühisfirmaga seotud isik. "Kui isegi Venemaa autotööstuse esimest ühisettevõtet, kus üheks osapooleks on USA suurim autotootja, tabab selline saatus, millised väljavaated siis veel teistel on?"
    Osa informeeritud allikaid arvab, et partnerlus võib selle tüliga lõppeda ning AvtoVAZ ostab General Motorsi firmast välja.
    "Üks võimalik stsenaarium on, et nad ajavad autoosade hinna nii kõrgele, et ühisfirma muutub kahjumlikuks. Siis võtab AvtoVAZ selle üle," ütles ajalehele Aton Capitali analüütik Aleksei Jazikov.
    Alfa Banki analüütiku hinnangul on riik küll välisinvestoritest huvitatud, kuid vähemusosaluse omanikuna.
    2002. aastal tegevust alustanud firmas kuulub nii AvtoVAZile kui ka GMile 41,5% aktsiatest. Mõlemad maksid osaluse eest 100 miljonit dollarit. 17% kuulub Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupangale (EBRD).
    Tegemist oli uudse projektiga, kus Lääne tootja sõlmis kohaliku tootjaga partnerlussuhte ning asus oma kaubamärgi all tootma kohapeal välja arendatud mudelit. Traditsioonilisem lahendus oleks Venemaal üles ehitada koostetehas.
    Rosoboronoexporti juhib Venemaa presidendi Vladimir Putini sõber Sergei Tšemezov. Nädalapäevad tagasi ütles Putin, et toetab AvtoVAZi liitmist veoautosid valmistava Kamazi ja Gorki Autotehasega.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.