Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Starmani jõulukvartali kasumit kärpis reklaamikulu
"Neljandas kvartalis tehti maksimaalne müügipingutus, anti raha välja reklaamiks ja soodustusteks, mis langetas marginaale," kommenteeris Starmani juht Peeter Kern. Neljandas kvartalis olid firmal ka varasemast suuremad tööjõukulud. Starmani kasum kahanes neljandas kvartalis aasta varasemaga võrreldes 14,3 protsenti, 4,8 miljoni kroonini.
Ka Starmani ärikasum oli 2005. aasta neljandas kvartalis 2004. aasta tulemusest veidi enam kui kolm protsenti väiksem. Ettevõtte käive kasvas neljandas kvartalis eelmise aastaga võrreldes 18,6 protsenti, 50,4 miljoni kroonini.
Eelmise aasta käive kokku oli 188,2 miljonit krooni võrreldes varasema 149,3 miljoni krooniga. Eelmise aasta kasum kokku oli 22,8 miljonit krooni võrreldes aasta varasema 14,9 miljoni krooniga.
Kern märkis, et kogu aasta tulemustega võib üldjoontes rahule jääda.
"Just tänu Starmani pingutustele on Eesti üks väheseid riike maailmas, kus tavatelefoni kasutajate arv ei olegi vähenenud," ütles Kern ning lisas, et Elionist tuli Starmani üle umbes 17 000 tavatelefoniklienti. Tänu odavama teenuse turule toomisele on tema sõnul õnnestunud tavatelefoni kasutajate arvu kahanemine peatada, mis pole siiski jätkusuutlik protsess.
Sügisel käivitunud digitele-visiooni kasutab Kerni sõnul tänaseks 1,3 protsenti tasulise telepildi vaatajatest. Näitaja on küll tagasihoidlik, aga nii on ka teistes riikides.
Eile Viinis kaabelsidefirmade konverentsil viibinud Kern märkis, et digitelevisiooni levik on aeglane olnud ka Saksamaal, kus vastav protsent on kuus.
Kuna firma teenis kasumit, ei välista Kern selle jaotamist dividendideks. "On veel vara kommenteerida," ütles ta.