Esimesed kahtlused tekivad siis, kui tutvuda hiljuti otsepostituse teel laekunud eestikeelse reklaampaketiga, milles Leedus registreeritud tütarfirma IMP Baltic kutsub tellima loomi tutvustavaid infokaarte. Nimelt kiidavad väljaannet "Loomariigis" kolm pildiga varustatud allikat ehk proua Liisi Verioralt, proua Amanda Pühajärvelt ning Andres ja Meeli Neerutist.
Katse saada ühendust "Loomariigi" austajatega luhtub. Otepää vallavalitsuse registripidaja Eha Schmidt laiutab käsi, sest vallas elab kaks Amandat - üks sündinud aastal 1905 ja teine 1924 - ja kummagi proua pale pole enam nii sile, kui IMP Balticu välja pakutud Amandal. Otsime edasi. Eestis on kaks Neeruti küla, üks Lääne-Virumaal Kadrina vallas ja teine Valgamaal Palupera vallas. Nii Kadrina valla sekretäri kui ka Palupera valla sotsiaaltöötaja esimene reaktsioon Andrese ja Meeli perepilti nähes on, et selliseid inimesi nende vallas ei ela.
Otsime edasi. IMP Balticu tootejuht, Leedu telefoninumbril vastav Remigijus Dinda vastab palvele anda Liisi, Amanda ja Andrese-Meeli kontaktid napilt, et tegu on huvitava küsimusega. Paar nädalat hiljem tunnistab ta, et nimede ja elukoha mainimine "Loomariigi" turundusmaterjalis oli viga. "Edaspidi viime selle kooskõlla firma poliitikaga, mis keelab soovitusteksti all mainida mistahes nime või linna," kirjutab Dinda. "Firma poliitika kohaselt võib soovitusteksti kirjutada ja firmale saata iga klient maailma mistahes otsast." Dinda andmeil on IMP-l maailmas üle viie miljoni kliendi.
Eesti tarbijakaitseamet lubab IMP Balticule tarbijatele võimaliku ebatõese info levitamise asjus teha järelepärimise. Samas hoiatab tarbijakaitseamet reklaammaterjalide eest, mille pealiskaudsel lugemisel võib varjatuks jääda fakt, et tellides tutvustava saadetise, sõlmib tellija automaatselt pikaajalise lepingu. "Meile on laekunud kaebusi seoses IMP Balticu kataloogide tellimustest loobumisega," vahendab tarbijakaitseamet. "Tarbija on määratud aja jooksul helistanud ja tellimusest ära öelnud, kuid sellest hoolimata on talle ikkagi katalooge edasi saadetud ning nende eest arveid esitatud."
Otepää vallavalitsuse sekretär Kersti Tamm kinnitab, et tema on IMP Balticu peale vihastanud kaks korda, paar aastat tagasi väljaannet "Koduarsti ABC" ja viimati "Loomariigis" tellides. "Ma ei taha oma vaba aega kulutada selle tõendamiseks, et ma ei soovi enam nende katalooge," räägib Tamm. Samas möönab ta, et IMP Balticu köidetavad infokaustad on kallid, kuid kompaktsed ja huvitavad. Näiteks väljaande "Loomariigis" kaartide täiskomplekt ehk 90 saadetist maksab kokku ligi 6800 krooni.
IMP Baltic eestikeelses materjalis toodud infonumbril vastab Leedus elav Urmas Merila. Tema andmeil vahendab IMP Balticu eestikeelseid tooteid kolm Leedus elavat inimest.
Merila kinnitusel võtab ta valvepäevadel vastu 300-400 kõnet. "Praegusaja inimesed eriti raamatuid ei loe," põhjendab ta köidetavate infokaartide populaarsust. "Tellijate seas on palju vanaemasid, kes teevad lapselapsele kingituse."
Seotud lood
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Enimloetud
4
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Hetkel kuum
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Tagasi Äripäeva esilehele