Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjatel tuleb ise mereseadusi teha

    "Ei tasu poliitikutele ette heita, et nad ei suuda kõiges peensusteni minna, näiteks kaubanappuses, jäämurdjate, koolituse ja muudes küsimustes," ütles respublikaan Sven Sester eile laevnike ja sadamaoperaatorite kokku kutsutud ümarlaual. "Panen kõigile südamele, et enamiku seaduseelnõude puhul tuleb algatus huvigruppide poolt ja poliitikute ülesanne on vaadata, et asi poleks kuhugi poole kaldu."
    Euroopa Liit lubab oma direktiiviga laevnikele mitmeid soodustusi, sealhulgas maksta palka sotsiaal- ja tulumaksuvabalt. Eesti naaberriigid on laevnikele maksusoodustused juba sisse seadnud, samuti lubavad nad oma teedele autoronge.
    Eestis on aga nii, et kui Keskerakond on laevnikele maksusoodustuse andmise poolt, siis Reformierakond on selle vastu. "Meie nägemus on tekitada ja hoida soodsat majanduskeskkonda, suhtume aga üsna ettevaatlikult soodustuste andmisse ühele majandussektorile," laveeris reformierakondlane Jaanus Tamkivi eile.
    "Seni, kuni pole kahesuunalisi teid, ei pea maanteeamet võimalikuks autorongide kasutuselevõttu," sõnas rahvaliitlane Mart Opmann, "ja transpordi arengukava ei hakka vastama küsimustele, kuidas ELi toetusi rakendada. Seda saab teha ainult riikliku meremajanduspoliitikaga."
    Eesti Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman tõdes, et Eestit läbiva transiidi mahud vähenevad eelkõige õli ja naftatransiidi osas, kus rentaablus on kukkunud juba alla 7 protsendi. "See on tubli kingsepavabriku rentaablus," kommenteeris Tiiman olukorda, kus riik lükkab oma kohustusi järjest rohkem ettevõtjate kaela.
    "Kaubavood on läinud Eestist mööda," lisas Viktor Palmet sadamate liidust. "Need on tarbekaup, elektroonika ja sõiduautod." Tarbekaupade transiit Venemaale on viimastel aastatel suurenenud aga 100% aastas.
    Pole ülevaadet, kui palju Eesti päritolu laevu sõidab võõra lipu all. Teada on, et välismaa laevadel töötab ligikaudu 5000 Eesti inimest, enamik neist Hollandi ja Norra laevadel.
    Lähipäevil saadab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium valitsusse transpordi arengukava, mis hõlmab nii transporti õhus, maismaad kui ka veeteid pidi. Valitsuse juurde moodustatakse transpordikomisjon. Laevnikud ja sadamaoperaatorid kutsuvad uue ümarlaua kokku sügisel.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Balti börse vedas Leedu energiaettevõte
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.