Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vanalinna takso võtab kilomeetri eest 50 krooni

    Viru tänava alguses paari aasta vanuses nahksisuga Mercedeses kliente ootav taksojuht on teenistusega rahul. "Kliente on piisavalt," mainib taksojuht, kes tutvustab ka oma kõrvalistmel asuvat väikest sõpra - DVD-mängijat. Tema kilomeetritariif on 50 krooni, ootetasu 500 krooni ning alustustasu 50 krooni. Heal juhul saaks Viimsisse tuhande krooniga.
    Äripäeva fotograaf küsib luba pilti teha, mees naeratab ja nõustub. Kui pilt on tehtud, kargab välja eesoleva takso juht ning hakkab kaamerat enda kätte krabama. "Mida te siin pildistate vastu tahtmist?" küsib mees. Peatselt on väljas ka tagumise takso juht. Arusaamatus läheb nii kaugele, et kohale tuleb kutsuda politsei.
    Politseid oodates sõidab kohale veel paar taksoplafooniga musta Mercedest, ühe juht küsib läbi lahtise akna fotograafilt vulgaarselt tema seksuaalset sättumust, kuna ta pildistab mehi. Politsei kohaletulek lõpetas pingeliseks läinud seisu.
    "Tahan homme ka tööd teha ning soovin, et auto jääb terveks," põhjendab Estonia juures seisva takso juht, miks ta ei nooli kliente vanalinnas. Tema tariif on kümme krooni kilomeetri eest.
    Mehe sõnul valitseb vanalinnas taksoturgu jõuk, kes teisi uudistajaid niisama ligi ei lase. "Vanalinna on palju tahtjaid, kuid sinna saamiseks ei piisa isegi maksmisest - vaja on tutvusi." Formaalselt on taksokohad mõeldud kõikidele. Tallinna linnatranspordi osakonna juhataja Eero Aarniste räägib, et taksoturul toimuv ajab nutma. "Taksode kontrollimine on raskendatud, kuna vastutus on erinevate institutsioonide vahel ära jagatud ning näiteks taksomeetri näitu kordistavat seadet on raske kontrollida. See võib paikneda autos kõikjal ning on vabalt sisse-välja lülitatav."
    Vahelejäämise korral ootab taksojuhti kuni 18 000kroonine trahv, tavaliselt jääb see 3000 krooni ringi. Aarniste räägib, et patustanud mehed ei kao turult. Isegi taksoloa äravõtmine ei lõpeta tegevust - juhid võivad FIE palgalistena edasi tegutseda.
    Kokkuvõtteks tuleb tõdeda, et praegu saab igaüks taksojuhiks hakata ning küsida hinnaks nii palju, kui heaks arvab.
    Tallinna transpordiameti taksokomisjon soovitab kõikidel klientidel vaadata taksoteenuste hindu kas armatuurlaualt või parempoolse tagaukse aknalt. Sihtkohani sõitmise hind on soovitatav eelnevalt täpsustada. Lisaks on õigus alati küsida tšekki, kui juhil seda anda pole, võib maksmisest keelduda.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.