Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui Alexela ei too eurot, siis hinnaelevust ikka

    Ära osta rikka kaupmehe käest (sest kuidas ta ikka rikkaks saanud on kui ostjate arvel), kõlas kunagi, enne säästukette, mõistlik nõuanne. Kui pikalt kahjumis olnud ja praegu nullkasumis Alexela ostab ära siinse teise kahjumis kütusemüüja Hydro Texaco, võib tarbijale kahest miinusest pluss moodustuda. Kas kütuste säästukett on utoopiline idee?
    Äripäev ootab laienevalt Alexelalt jõulisemat sekkumist Eesti kütuseturule, kus praegu valitseb vaikne rahulolu hinnataseme ja oma turuosaga.
    Praegune olukord kütuseturul on umbes niisugune. Kütusemüüjate marginaal on kroon või üle selle liiter, eriti pärast viimast üsna järsku hinnatõusu. Statoili mehitatud tanklates on postihind alati täpselt 25 senti kõrgem kui Neste ja Uno X-i, mis on Hydro Texaco kaubamärk, automaattanklates. Hinnatõusud ja -langused toimusid alati koos.
    Hinnakujunduse initsiaatoriks Eesti turul on ennast võitlemas ka Statoil - tema algatas viimase hinnatõusu -, muidu muutusid hinnad Neste taktikepi all, kes oli mitteametlik autoriteet ja benchmark'i paikapanija. Hydro Texaco siin kaasa ei rääkinud. Kokkuvõttes on konkurents siinsel kütuseturul pärsitud.
    Et valdavalt rahvuslikul kapitalil Alexela aitaks konkurentsi tihendamisega (loe: kütusemüüjate hinnamarginaali langetamisega) euro 2007. aastast kasutusele võtta, on ilmselt liiast. Euro tulekut takistab peamiselt kütusehindadest tulenev inflatsioon, aga nii palju üks firma ei suuda. Aga sisuliselt tiigistunud kütuseturu elavdamist suudaks küll. 25sendine vahe on püsinud muutumatult juba aastaid - kahtlane, kas kolme suure kütusemüüja hinnapoliitika saab lugeda suveräänseks.
    Statoil võib siinkohal vastu väita, et konkreetsele ostjale ei tarvitse liitri hind 25 senti kõrgem olla, seega on vihjed konkurentsi puudumisele pahatahtlikud. Statoilis sõltub tegelik liitrihind kliendikaardi olemasolust ehk allahindlusest, mis kaudselt kutsub kütuse raiskamisele, sest allahindlus on seda suurem, mida rohkem tarbid.
    Olgu muude kaupadega, kuidas on, aga kutsuda üles fossiilseid kütuseid rohkem tarbima on ebamoraalne. Kõigi Hydro Texaco tanklate äraostmisega kasvab Alexela turuosa Eestis umbes 16 protsendini, Statoilil on see üle 30 ja Nestel üle 20 protsendi. Alexela suuruselt kolmas turuosa võimaldaks seega ajada iseseisvat hinnapoliitikat küll.
    Aga miks peaks Alexela hakkama vastuvoolu ujuma, kui rahulolev vaikelu garanteeriks tõenäoliselt ka äraelamise? Ent Hydro Texaco, mis hoidis oma hinna Nestega täpselt võrdse, läks ometi allaneelamisele, ja just Alexela poolt. Kui turuosa on (veel) väiksevõitu, ei aita suurematega ühes paadis tasane kaasaloksumine. Alexelal on vaja lisaks ekstensiivsele turuosa suurendamisele, mis toimus tänu ülevõtmisele, konkurentidelt ka nende turuosa ära võtta, tegutseda intensiivselt. Aga seda saab teha vaid agressiivse turunduskampaaniaga. Hinnamarginaal, mis on üle krooni liiter, võimaldaks seda küll.
    Ent võib-olla ei jäägi Alexela ketti majandama, vaid müüb selle edasi. Loodame, et nii ei lähe.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.