Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansabank Markets: suured boonused vähendasid Starmani kasumlikkust
Kaabeltelevisioonifirma personalikulud hüppasid 2005. aasta viimases kvartalis võrreldes aastataguse ajaga 62%võrra üles ning ulatusid 0,6 miljoni euroni (9,4 mln krooni).
Aastaga suurenes firmas töötajate arv 27%. Hansabank Markets tõdeb, et suhteliselt suured boonused näitavad, et firma täitis kasumlikkuse eesmärgid. 2,3kordse hüppe tegid viimases kvartalis ka reklaamikulud. Arvestades konkurentsi ja Elioni tulekut digi-TV-turule, peaks Starmani turunduskulud püsima keskpikas perspektiivis suurena.
Samas on Hansabank Markets Starmani 2005. aasta kasumlikkusega üldjoontes rahul. Võrreldes aasta varasemaga tõusis kaabelsidefirma EBITDA (kulumieelne ärikasum) marginaal 31,7 protsendilt 33 protsendile. Arvestamata aktsiate esmaemissiooniga seotud kulusid ja töötajate optsioone, ulatus kasumlikkus koguni 35,4 protsendile.
Kokkuvõttes tõstis Hansabank Markets Starmani käibeprognoosi, kuid mõnevõrra alandas kasumlikkuse väljavaateid.
2006. aastaks oodatakse firmale 229 miljoni kroonise käibe juures 34,4 miljoni krooni suurust kasumit. See tähendaks 20% käibe ja 50% kasumi kasvu.
Hansabank Markets soovitas investoritel Starmani aktsiat hoida ja peab aktsia õiglaseks hinnaks 4,2 eurot (65,72 krooni).