Hortese keskus teravdab konkurentsi iluaiandusäris

Krista Taim 27. märts 2006, 00:00

Kuigi aiandus on valdkond, mis kasvab aastas ca 20%, tekib konkurentides küsimus, kas ta ikka nii palju kasvab, et uue tulija, Trigon Gardeningile kuuluva Hortese prognoosid paika peaks. Ühel meelel ollakse, et ainult taimemüügiga seda ei saavuta. Eestis on juba neli suurt aianduskeskust. Kuidas võiks uus tulija nende ärile mõjuda, ei soovi vanad olijad ennustada. Küll nähakse Horteses kasulikku koostööpartnerit just istikute müüjana.

Cerese juhataja Andres Suitso sõnul on Hortes osalt konkurent, teisalt koostööpartner. "Cerese tegevusest vaid üks kolmandik on jaekaubandus ja seal me konkureerime. Eks tuleb mõlemal pingutada. Aga meil on suur istikukasvatus ja seal näeme koostööd," sõnas Suitso.

Ka Nurmiko juht Jaak Ungerson kahtleb prognoositavates müügitulemustes. "Hortes koolitab ja arendab Eesti turgu, see on positiivne, ja nad on meie klient. Kas aga Eesti inimesed on valmis nii palju ostma, ei oska öelda. Müüginumbrid on fantastilised - 60 miljonit on ikka väga palju," sõnas Ungerson. Ta toob näiteks Nurmiko kaks suurt aianduskeskust: Rocca al Mares ja Pirital Västis, mille eelmise aasta käive oli 8,5 miljonit krooni.

Eesti suurima istikuid ja aiakaupu müüva OÜ Hansaplant juhataja Indrek Naudi hinnangul ei tohiks turul kellelgi kitsas hakata, sest kõigil on oma nišš. "Meie suund on istikud ja aiakaubad, suvelillest suure puuni välja. Neil aga kodukaubad ja istikud. Mis puudutab nende käibeprognoosi, siis tundub, et natuke õhku on sinna vahele kirjutatud," sõnas Naudi.

"Nad peavad olema ikka väga tublid, kui saavad käibeks sellise supertulemuse, 60 miljonit," imestas Plantexi juht Juhani Tiit. Horteses näeb ta oma ettevõttele potentsiaalset klienti istikute osas.

ASi Trigon Gardening juhatuse liikme Raigo Roosve sõnul on nende prognoos realistlik, arvestades kasvu ja asjaolu, et paratamatult võetakse turgu teistelt suurematelt. "Meil käib päevas 5000 inimest ja esimese kolme päeva käive on miljon. Kui vaatame, et kõige suuremad müügikuud on aprilli keskpaigast kuni jaanipäevani, kus meil käib keskmiselt 45 000-50 000 inimest kuus ja sooritab keskmiselt 300kroonise ostu, siis arvan, et 60 miljonit on realistlik, optimistlik prognoos võiks olla 90 miljonit krooni," sõnas Roosve.

Tema hinnangul on Eesti turu suurus kuni miljard krooni.

Hortes on rõhu asetanud toalilledele, lilleseadetele ja kinkidele, mis võiks kliendid kohale meelitada. Stabiilse müügi ka väljaspool hooaega peaks tagama mitmesugused üritused, teabepäevad ja lillekoolid. Toataimi ja istikuid ostetakse sisse nii Hollandist, Taanist kui ka kasutatakse ära Trigoni gruppi kuuluvat Revino aiandit.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing