Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti firma ootab kulleriteenuselt kindlust
Eelmise aasta neljandas kvartalis viis logistikaettevõte Baltic Logistic System (Bizpak/DPD) läbi neljanda uuringu, mis võrdleb ja analüüsib kulleri- ja transporditeenuse turgu ning trende Balti riikides.
Uuringu muudab eriti väärtuslikuks rahvusvahelisus - uuring on läbi viidud kõigis Balti riikides pea samal ajal ning sama meetodi alusel. See annab usaldusväärse ülevaate kõigist meie võtmeturgudest - Eestist, Lätis ja Leedust. Uuringu väga oluline osa käsitleb kullerifirma valiku kriteeriumeid ning nende muutumist ajas.
Valikukriteeriumite esikolmik Lätis ja Leedus on möödunud aastaga võrreldes jäänud samaks, ent on tähelepanuväärne, et Eestis on esikolmik vahetanud omavahel kohad. Eesti ettevõtted on oma valikutes aina vähem hinnatundlikud ning peavad märkimisväärselt tähtsamaks usaldusväärset ja pikaajalist koostööd.
2004. aasta kolm olulisemat valikukriteeriumit olid vastavalt: kindlustunne saadetise õigeaegse kohaleviimise osas (34%), teenuse hind (24%) ja pikaajaline suhe (13%).
2005. aasta kolm olulisemat valikukriteeriumit olid vastavalt: pikaajaline suhe (32%), kindlustunne saadetise õigeaegse kohaleviimise osas (26%) ja teenuse hind (22%).
2004. aasta Läti ja Leedu kolm olulisemat valikukriteeriumit olid vastavalt: teenuse hind (Läti 39%; Leedu 49%), kindlustunne saadetise õigeaegse kohaleviimise osas (Läti 20%; Leedu 16%) ja pikaajaline suhe (Läti 12%; Leedu 3%).
Tõsi, ka Läti ja Leedu ettevõtete valiku suund on hakanud muutuma ning enam tähtsustatakse kindlat ja usaldusväärset koostöösuhet.
Soodne majanduskonjunktuur innustab firmasid laienema ja alustama projektidega, mis seni paremaid aegu ootasid. Hästi läbi mõeldud logistikakontseptsioon ja selle rakendamine on oluline turuosa ja kasumi maksimeerimise tagaja.
Seejuures soovib üha enam ettevõtjaid keskenduda oma põhitegevusele - toote- ja teenusearendusele, müügile ning turundusele. Logistikalahendused soovitakse osta logistikafirmalt.
Koos teadlikkuse kasvuga logistika tähtsusest inim-, info-, materjali-, kauba- ja rahavoogude juhtimisel on muutunud ka ettevõtjate nõudmised logistikapartnerile.
Seepärast peab professionaalne logistikafirma panustama märkimisväärselt loovmõtlemisse, uute teadmiste omandamisse ja kasutamisse.
Üks peamine teadmine logistikafirma jaoks on tänaste ja homsete klientide vajaduste, suundumuste ja eelistuste ning nende muutumise võimalikult täpne tundmine.
Ühinenud majandusruumis, tihedas konkurentsis seavad firmad esmatähtsaks pikaajalise ja usaldusväärse koostöö ning võimaluse keskenduda oma põhitegevusele. Usaldusväärsuse mõõdupuuks on samad huvid, väärtused, ausus, professionaalsus ja innovaatilisus.
Lisaks eelistab kaks kolmandikku Baltimaade firmadest teha koostööd ühe või kahe kulleriteenuse pakkujaga.
Uuringus kasutati CATI-meetodit, küsitleti enam kui poolt tuhandet Baltimaade ettevõtet.
Uuritav ettevõte pidi olema viimase poole aasta jooksul kasutanud kulleri- ja/või transporditeenust.
Uuritavate ettevõtete peamiseks tegevusalaks oli meditsiin, infotehnoloogia, elektroonika, kergetööstus, kirjastamine või kosmeetika.
Autor: Janek Kivimurd