Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Almera suurte silmadega asendaja Note
Nissan pole väike-keskautode turul enam teab mis tegija, sest Almera on mõnevõrra vananenud ja disainilt mitte enam kuigi ahvatlev. Asjad on aga muutumas ja Almera asemele tuleb kolm uut mudelit. Neist esimene - Note - on jõudnud Eestisse.
Viimasel ajal tundub, et uue auto turule toomisega peab värske tulija olema kas disainilt jahmatav või lihtsalt hea ja praktiline auto. Uus Note disainiga just ei jahmata, kuid on üsnagi praktiline ja tundub et vägagi läbimõeldud.
Väljanägemine on Note'il justkui väikesel lapsel, kes oma suurte silmadega maailma avastab. Nissani tagatuled meenutavad kujult bumerange, kui hästi või halvasti see õnnestunud on, jäägu igaühe enda otsustada. Kuueteisttolliste velgedega näeb Note aga üsnagi mõnus välja. Lisaks tuleb märkida, et iluvõrega on Nissan üritanud minna kaasa oma uuema trendiga, kus on peenike harvade "hammastega" riba.
Interjöör on asjalik ja soliidne. Mingeid ufonduse katseid pole interjööriga tehtud ja silmal on auto sisu väga hea vaadata. Istmed pakuvad küll head tuge, kuid auto enda kitsas sisemus teeb kahel suurel mehel eesistumise väga raskeks. Tagaiste on uuel autol edasi-tagasi liigutatav ja kõige tagumise asendi poolt pakutava jalaruumiga oleks ka president rahul. Esiistmete seljatugedest tulevad tagaistujate tarbeks välja ka lauad ning laudade all on suletavad kotid, kuhu saab kõikvõimalikku laste nodi sisse panna. Huvitava asjana jäi silma topeltpõhjaga pagasiruum. Tähendab see seda, et pagasiruumi põhi on kahes osas - esialgu silmatava põhja all on veel teinegi ruumike, kuhu väiksemaid asju panna.
Sellele lisaks on põhjapaneele võimalik ringi pöörata ja panna kummisele pinnale sopaseid botikuid või muud sellist kraami, mis tavalise vaiba igaveseks rikuks.
Kuigi esituled on lausa tobedalt suured, ei paku nad pimedas siiski väga suurt valgust. Tegelikult on see üllatav, sest nii suure laternapinnaga auto võiks ööpimeduse saabudes teele ka korraliku valgusvaiba heita.
Roolile reageerib Note hästi ja proovisõiduautol olnud 1,6-liitrine mootor on igapäevaseks liiklemiseks enam kui piisav. Küll töötas autol ebamääraselt veojõukontroll, lastes kohati rattad tühja lööma ja sekkudes siis üsnagi robustse kõrina saatel.
Müües lubati liigitada uus Note mahtuniversaalisegmenti, kuid see pole ehk kõige õigem tegu. Sõites ja salongis olles on selge, et tegu on ikkagi väike-keskklassi kuuluva sõidukiga, nagu oli selle eelkäija Almeragi.