Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müük on kasvanud kiiresti
Veebruaris kasvas müük hoogsalt majatarvete, kodumasinate, rauakaupade, ehitusmaterjalide ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustel, kus see suurenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga peaaegu poole võrra. Teistel tegevusaladel jäi jaemüügi kasv alla 15 protsendi.
"Käibe kasvu põhjuseks ei ole ainult allahindlused, vaid ka ostujõu kasv," selgitas rahandusministeeriumi majandusanalüüsi peaspetsialist Viive Metsis, kelle sõnul ostavad eestlased üha enam kallimat ja kvaliteetsemat kaupa. Ta lisas, et käivet suurendasid ka majanduse üldine hea seis, elav talvekaupade müük, hindade stabiilsus ja ehitustegevuse hooajalisuse vähenemine, mistõttu ostetakse ehitusmaterjale ka talvekuudel.
"Meie oleme kasvanud küll veidike alla 50 protsendi esimeses kvartalis," ütles Ehitus Service OÜ tegevdirektor Mart Vau, kes põhjendas seda suurema klientide arvuga. "Esimene kvartal on ehitusmaterjalide turul kõige kurvem, seetõttu on üllatav, et kasv on olnud eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 45 protsenti," lisas ta.
Sportlandi turundusjuht Tarmo Hõbe kasvu suurust kommenteerida ei osanud. "Selge see, et käibed pidevalt kasvavad," ütles Hõbe, kuid üheselt ei saa neid tema sõnul aastate lõikes võrrelda. "Meie kett areneb pidevalt ja poode tuleb juurde," selgitas ta.
"Tõus on loomulikult olemas, aga ei ütleks, et üle 40 protsendi," rääkis Suurtüki Kinga- ja Nahaäri tootejuht Õnne-Liina Onksion, kelle sõnul korraldasid kõik suuremad jalatsimüüjad veebruaris allahindlusi. Muutunud on ka ostjate eelistused. "Kui enne osteti jalatseid ka Kadaka turult, siis nüüd tahetakse mingisugust kvaliteeditagatist saada ja ostetakse jaekaubandusest," selgitas Onksion.
Kuigi toidukaupade müük kasvas 10 protsenti, siis suure osatähtsuse tõttu jaemüügis annavad toidukaupade kauplused käibe kasvust endiselt üle 40 protsendi. Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2,8 miljardit krooni, mis on ligi pool miljardit krooni enam kui 2005. aasta veebruaris. Seejuures oli kasvutempo kiirem kui aasta tagasi samal ajal, mil müük kasvas 10 protsenti.
Võrreldes selle aasta jaanuariga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete jaemüük püsivhindades 5 protsenti. Lätis kasvas kaubandus samal ajal 15 protsenti, mille taga on mootorsõidukite ligi 75protsendiline ja kütuste 33protsendiline müügi kasv võrreldes eelmise aasta veebruariga.