Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Smart jõuab järgmisel aastal nulli
DaimlerChrysleri andmete kohaselt peaks firma finantsraskustes olev väikeautomark Smart juba järgmisel, 2007. aastal jõudma nulli.
Smart on senini tootnud ainult kahjumit - alates turule tulekust aastal 1998. DaimlerChrysler on margi edendamiseks proovinud väga erinevaid nippe, kuid seni tulutult. Proovitud on nii laiendada mudeliterida kui ka minna uutele turgudele.
Terve firma esimene väljalase ForTwo on jäänud siiani parimaid müüginumbreid näitavaks. Kõik see on viinud selleni, et DaimlerChrysleri suuremad aktsionärid on juba mõnda aega avaldanud juhtkonnale survet Smartist vabanemiseks.
Lahti peaks margist saama kas müügi või siis lihtsalt sulgemise läbi. Ostjaid on DaimlerChrysler ka otsinud, aga siiani pole see neil õnnestunud, sest kes ikka tahab omandada kahjumis olevat autofirmat, nagu neid praegu maailmas veel vähe oleks.
Õnneks pole tootmist veel lõpetatud ja nüüd on tööjõu, kulude ja muu hulgas ka mudelivaliku kärpimisega jõutud selleni, et firma võib järgmisel aastal täiesti reaalselt nulli jõuda. Viimane on üks põhjuseid, miks firma finantsdirektor Bodo Uebber teatas, et Smarti müügiplaanid on vähemalt hetkeks maha maetud.
Smarti 2004. aasta kahjum oli ligi 600 miljonit eurot, möödunud aasta kohta pole DaimlerChrysler soovinud täpseid andmeid avaldada, kuid öeldud on, et kahjum vähenes märgatavalt.