Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taskukohane lõbu - Hiina ATVd

    Visioon palus neljal firmal - Salome Auto, Trendimport, Amax Trading ja Alert Auto - tuua Männikule oma sõiduriistad, mille hind jääks alla 45 000 krooni. Nii me neid masinaid siis vaatasime ja proovisime.
    Et hinnaklass odav, olid kõik masinad tagaveolised. Kuigi ilm oli vägagi päikesepaisteline, ei suutnud päikesesoojus tappa lumevaipa ja mitu maaletoojat kahtles, kas tagaveoliste ATVdega sellisel kattel üldse sõita saab. Õnneks kahtlejad eksisid - õigupoolest olid nad ka vaeva näinud, paljud olid masinatele alla pannud lumerehvid.
    Minule kui totaalsele võhikule anti esialgu proovida ilma käikudeta masin sooja soovitusega lihtsalt tee peal edasi-tagasi uhada. Süües aga kasvab isu ja õige varsti võis mind leida jäärajal tiirlemas. Et jäärada ja maantee pole tagaveolise ATV kodune piirkond, leidsime üle tee ka üsna mõnusa krossiraja - jäärajal kihutamine on sealt tuleva adrenaliinipahvakuga võrreldes lihtsalt nali. Mäest üles-alla, rattad maast lahti, praktiliselt püstloodis kallakust üles ja samasugusest alla, ühesõnaga kaif - naeratus oli näol kogu sõidu.
    Selles hinnaklassis olid masinad aga väga erinevad. Amax Tradingu toodud masin on tegelikult märksa kallim kui 45 000, kuid kampaaniahind oli masinal hetkel selline. ATV ise näeb oma kaitsevärvides vägagi sõjaväelik välja ning turnib tõsiselt hästi.
    Mingi krossimasin ta just pole, kuid nii pole selle loojad arvatavasti ka mõelnud. Pigem on silmas peetud sellist rahulikku maastikul turnimist või mööda põlde kulgemist. Sarnased masinad olid ka Alert Auto ja Trendimpordi omad. Masinad on kõrged ja rahuliku iseloomuga. Vahe oli nüüd küll selles, et need mõlemad mahtusid ka letihinnas alla 45 000 krooni.
    Trendimpordi toodud masin oli variaatorkäigukastiga ehk oli ainult edaspidi ja tagurpidi käik ning ise pedaali sõtkuma ei pidanud. Masin oli oma iseloomult rahulik, kuid suutis ka krossirajal närvikõdi pakkuda. Kui krossirajal paljud peamiselt kehvade rehvide tõttu mägedest üles ei saanud, siis see masin sai oma tööga ideaalselt hakkama ja võttis kõik tõusud lausa mängeldes.
    Alert Auto 250 cm3 masin oli juba viiekäiguline jalaga lülitatavate käikudega. Protseduur tundub küll keerulisemana, kuid töötab tsikli põhimõttel ja tahab lihtsalt natuke harjumist. Masin saab hakkama ka krossirajal, kuid on oma kõrge olemusega mõeldud enamjaolt vaiksemaks küngastel turnimiseks.
    Ülejäänud masinad olid oma olemuselt rohkem adrenaliini pakkumiseks kui rahulikuks kulgemiseks. Küll olid paljudel probleemiks kehvad rehvid, mis lumes hakkama ei saanud, ja ka see, et masina põhi seisis üsna madalal ja rööbastes kippusid mitmed kõhu peale kinni jääma.
    Parima mulje suutis selles klassis jätta Automaailma (Salome Auto AS) toodud ATV. Tõsi on küll see, et masin maksab tegelikult 49 900 krooni, kuid selle Männikule vedanud mehed lubasid allahindlust teha, kui keegi ütleb, et masinad pidid olema kuni 45 000.
    ATV oli viiekäigulise jalaga lülitatava käigukastiga ja kindlasti kõike parema kiirendusega. Oma välimuselt meenutab see masin juba tõsist krossilõvi. Krossirajal pakkus ta ka kõige rohkem elevaid hetki, tõmmates nii mõnedki korrad rattad maast lahti ja võttes ka kõige järsemaid tõuse mängleva kergusega pidevalt "saba liputades".
    Tuleb välja jah, et tõepoolest ei pea kuuekohaline summa taskus olema, et ATVd soetada. Loomulikult muutub inimene mingil hetkel nõudlikumaks, tahtes, et mootor oleks põrgulikult suure kubatuuriga ja masin suudaks vähemalt tapja nõudmised täita, kuid alustuseks piisavad ka märksa odavamad ja rahulikumad Hiina masinad.
    Fotod: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.