Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viga liiklusseaduses lubab sportautorooli alaealised
Nimelt ütleb liiklusseaduse lisa 1, et B1-kategooria sõiduk on liiklusvahend, mille tühimass ei ületa 550 kilo ja valmistajakiirus on üle 50 km/h või millel on sisepõlemismootor töömahuga üle 50 cm3 või mõni muu vastava võimsusega mootor. Asja konks on selles, et B1-kategooria juhiloa võib saada isik, kes on vähemalt 16 aastat vana. Eeldada ei saa ka seda, et sellist väga kiiret sõidukit pole olemas. On, ja neid ehitatakse lausa siinsamas Eestis - selleks sõidukiks on Estfield.
Estfielde toodab Võidusõidutehnika AS. Ettevõtte juhataja Valter Teppani sõnul ei saanud seadusandja kindlasti eeldada, et sellist sõidukit pole olemas, sest temal on tootmises 550kilogrammisest väiksema tühimassiga masin olnud juba kolm aastat. Vana masin oli veel terasraami ja LADA mootoriga, kuid nüüd on juba tootmises alumiiniumraamiga autod, millel tühimassi lausa alla 500 kg, ja sinna võib peale panna ka väga võimsaid V6 mootoreid.
Autoleht on mõõtnud, et LADA mootoriga masin kiirendab nullist 100 km/h ajaga 4,3 sekundit. Võrdluseks võib tuua uue Porsche 911 Carrera S-i, mis suudab sama kiirendust "vaid" 4,8 sekundiga.
Gaudium OÜ liiklusõiguse büroo jurist Maano Saareväli nimetab, et kindlasti ei tundu õige lubada noored kergete ja äkiliste autode rooli. Kui eeldada, et sellised sõidukid on olemas, siis kerkib tõepoolest küsimus, kas seaduseandja tahteks on olnud lubada liiklusesse 16aastased sportautojuhid.
Koolipoiss Marek Berkmanilt, kellel on praegu piiratud õigustega B-kategooria juhiluba ehk rahvakeeli piimakas, küsisin, kas ta läheks üksi sellise sõidukiga liiklusesse. Vastus oli, et kindlasti mitte. Samuti märkis ta, et selline seadus on äärmiselt üllatav ja küllap peab seal mingi viga sees olema, sest see ei kõla üldse loogiliselt.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist Andres Harjo nimetab, et kindlasti on seadus tehnika arengust maha jäänud ja tegelikult on lubamatu, et seaduses selline vääratus sees on, mis annab teoreetilise võimaluse noorukitele üksi sääraste sõidukitega liiklusesse tormata. Praegu on tegemisel uus liiklusseadus ja Harjo lubab, et seal püütakse säärane ränk viga parandada või kui võimalik, siis üldse kaotada B1-kategooria.