Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti toidutööstus tutvustas soomlastele oma tooteid
Tänavu märtsis Helsingis toimunud "Gastro" toidumessil olid esimest korda väljas ka Eesti toiduainete tootjad ja edasimüüjad.
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) organiseeritud Eesti ühisstendil tutvustavad oma tooteid kuus ettevõtet: AS Tallinna Piimatööstus, PÜ E-Piim, TÜ A-Mari, OÜ Polar Sun Products, AS Rakvere Piim ja AS VGA Kaubandus.
Seitsmendat korda toimunud "Gastro 2006" on Läänemeremaade suurköögi-, restorani-, ja hotelliala mess. Enam kui 320 ettevõttega Soomest, Rootsist, Eestist, Taanist, Itaaliast, Saksamaalt, Tšehhist, Hispaaniast, Kreekast ja ligi 35 000 külastajaga on "Gastro" toidumess, kus esitletavad trendid leiavad kõlapinda üle kogu Soome. Samaaegselt peeti Helsingis ka Itaalia ja ökoteemalist veinimessi" ViiniExpo 2006".
Eesti ühisstendil oli võimalik tutvuda ASi Tallinna Piimatööstuse (TPT) erinevate piimatoodetega, mis kuuluvad HoReCa sortimenti (kohupiim, hapukoor, sulatatud juust, suitsujuust, kohvikoor, jogurtid jm), samuti Largo mahladega. Tarbijate kõrgendatud huvi ärgitas Tere-sarja toodete vastu ka kohalikus ajalehes Ilta Sanomat ilmunud artikkel TPT ja Valio vaidluse teemal.
TPT ekspordijuhi Nikolai Timofejevi sõnul ei meeldi kohalikule tarbijale, et turul valitseb üksi Valio. Tarbija tahab valida erinevate tootjate pakutava seast ja tänu Valio loobumisele võib ka edaspidi Soome turul Tere kaubamärki kasutada vaid TPT.
Eesti ettevõtete huvi oli seekord küll suunatud pigem kaubanduse kui hotellide-restoranide esindajatele, kuid külastajatele on "Gastro" meelepärane eelkõige seetõttu, et kogu sektorile suunatud info on koondatud ühe katuse alla.
Autor: Marta Piigli