Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased julgevad raha Türki viia

    Tallinna börsi endine juht Gert Tiivas hakkab Eesti erainvestoritele pakkuma võimalust investeerida East Capitali fondiga Türgi aktsiatesse.
    Seni üks suurimaid investoreid Balti börsidel, Rootsi varahaldusfirma East Capital registreerib kõik oma fondid Eestis aprilli lõpuks. Balti riikide kontor, mida Tiivas juhtima hakkab, luuakse Tallinna.
    Kas eestlased julgevad Türgi firmadesse raha paigutada?
    Julgevad küll. Tegime just kokkuvõtte uue Türgi fondi investoritest. Balti riikide investorite raha kokku oli riikide arvestuses kuuendal kohal ning eespool näiteks Šveitsi investorite kogusummast. Esimesel kohal olid ikka traditsioonilised Rootsi, Norra ja Soome investorid.
    Mitu investorit loodate Eestist aasta lõpuks leida?
    Eesmärk võiks olla saada Balti riikidest aasta lõpuks East Capitali fondidesse 500 kuni 1000 investorit. Pikas perspektiivis näen ka, et rohkem Balti fondi osanikke tuleb just siit regioonist, mitte Rootsist ja Norrast. Eelistatakse ju kodumaist: juuakse Saku Õlut, sõidetakse Tallinki laevaga ja räägitakse EMT võrgus. Tuleb Balti riikide inimestele rohkem tähelepanu osutada.
    Kas Türki või Venemaale investeerimisel on risk suurem?
    Mõlema riigi riskitasemed on sarnased. Ja suurt potentsiaali pakuvad mõlemad. Mõlemas riigis on järgmisel aastal parlamendivalimised, kuid hulle tagasilööke me valimiste tõttu Türgist ei oota.
    Türgi ja Venemaa erinevus on, et Venemaale on suure edu andnud maavaraderohkus. Nad ratsutavad kasvavate naftahindade toel. Türgisse tuuakse sisse 100% vajaminevast küttest, kuid läbi Türgi läheb suur osa nafta- ja gaasitarnetest.
    Olete ka ise kohapeal tutvumas käinud?
    Märtsi lõpus käisin East Capitali investoritega Türgis. Kohaliku meedia huvi oli meie vastu väga suur. Türklastel on hetkel väga suured lootused Euroopa Liidu osas. Nad pabistavad, kas eurooplased võtavad nad omaks.
    Türgi börsil on noteeritud 500-600 firmat. Päevakäive on umbes miljard eurot.
    Pangad on meie suurim sealne investeering. Samuti on ehitusfirmad huvitavad, sest hooned kerkivad imeväel. Näiteks leidsime ühe väga huvitava ehitusettevõtte, mis asub Iraagi piiri lähedal. Nad veavad kogu oma tsemenditoodangu Iraaki, kus on sõjajärgse ülesehituse tõttu meeletu nõudlus.
    Kas East Capitalil on plaanis luua ka India, Hiina või Ladina-Ameerika aktsiafond?
    Kui siin regioonis on veel palju huvitavaid firmasid, siis miks ronida Hiinasse. Mine tea, mis me veel teeme, kuid plaanis on truuks jääda kiiresti kasvavatele piirkondadele Euroopa lähedal. Meie jaoks on Türgi osa Euroopast.
    Parafraseeriksin Napoleoni, kes on kunagi öelnud, et kui Euroopas oleks üks pealinn, siis see oleks Istanbul.
    Türgi on juba täna suur osa Euroopa majandusest. Viiendik Euroopa autodest tehakse Türgis. Ligi 100% Euroopas müüdud televiisoritest tehakse Türgis.
    Mis on Teie töö East Capitali Tallinna kontoris?
    Selleks on Balti riikide esinduse töö käivitamine Tallinnas, et saaks erainvestoritele ka East Capitali fonde müüma hakata. Seni on neid Eestis müüdud vaid kutselistele investoritele, nagu investeerimisfondid ja pensionifondid. Balti riikides on East Capital investeerinud 70 ettevõttesse. Samas ei ole me siinsetele inimestele väga lähedal olnud. Hea on asju kohapeal ajada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.