Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jaanipäevaks selgub ohtlike raudteeveoste ümbersõidu kava

    Tallinna südalinna läbivatest ohtlikest kaubarongidest on räägitud aastaid, aga nüüd on asjad hakanud liikuma. 2003. aasta detsembris riigilt ümbersõidu projekti vedamise kohustuse saanud Tallinna Sadam on palganud konsultatsioonifirma, kes peaks jaanipäevaks esitama kolme võimaliku transpordikoridori analüüsi. See peaks näitama ära nii lahendused kui ka kitsaskohad.
    Vähempakkumise konkursi võitnud konsultatsioonifirma Deloitte & Touche tutvustaski eile majandusministeeriumis oma senist tegevust ja edasisi plaane. Tallinna Sadam maksab analüüsi eest 990 000 krooni.
    Konsultatsioonifirma direktori Jari Pekka Kukkoneni sõnul on töö eesmärk leida potentsiaalsed transpordikoridorid ja majanduslikult otstarbekad lahendused. Analüüsitakse olemasolevaid ideid, liiklusskeeme ja mõju elanikele ning majanduslikku otstarbekust.
    Praeguseks on Deloitte & Touche kokku pannud kaardi, kuhu on märgitud kõik ringi liikunud ideed, kuhu rajada ümbersõit. Ideed on enamasti pärit 1990. aastate lõpust ning läbi käinud ka ajakirjandusest ja leidnud kohalikes valdades tugeva vastuseisu.
    Kaardi koostanud E- Konsulti projektijuhi Andres Levaldi sõnul on see esimene kord, kus kõikvõimalikud ideed on üheskoos näha. "Hindame teiste kokkujoonistatud variante ja analüüsime, mis sobib, mis mitte," sõnas Levaldi.
    See, et osa transpordikoridore silmanähtavalt ei sobi, nagu näiteks need, mis jooksevad läbi Saue ja ka Sausti mõisa pargi, Levaldit ei heiduta, sest nende töö eesmärk polegi pakkuda uut ideed, vaid analüüsida olemasolevaid ja ebasobivad välistada.
    Tallinna Sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna sõnul võib juhtuda, et ükski seni pakutud transpordikoridor pole otstarbekas. "Võib-olla polegi sobivat varianti ja tuleb leida muid lahendusi, kas või kaubaveoste vähendamise näol," rahustas Kaljurand kohaletulnud vallajuhte.
    Alates 2002. aastast on riik kavandanud ohtlike veoste Tallinnast väljaviimiseks raudtee ümbersõitu läbi Tallinna lähivaldade. Selleks on trassikoridor reserveeritud Harju maakonna ja omavalitsuste üldplaneeringus.
    Lisaks Saku ja Rae vallale läbiks ümbersõit ka Kiili, Raasiku ja Saue valda ning Saue ja Keila linna.
    Vallajuhid, kelle territooriumi hakkaksid veosed läbima, on seda meelt, et ümbersõitu tuleks nihutada Tallinnas märksa rohkem lõuna poole, kui senised plaanid seda näitavad. Näiteks Jõgeva kandist Kesk-Eestisse, Türile ja seal edasi Paldiskisse. "Pole ju mõtet nihutada raudteed ühest linnaotsast teise," sõnas Saku vallavanem Arvo Pärniste.
    Paari nädala pärast alustab Deloitte & Touche eraldi jutuajamisi vallajuhtidega.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.