Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Igaühele midagi, sõltuvalt rahakotist muidugi
Nagu autodegi puhul, on ka veemaailmas omad Porched, Ferrarid ja Aston Martinid, ühe erandiga ainult. Kui sõiduautode hindu võime kuidagi hoomata, siis kaatrite juures võiksime ülempiiriks panna lõpmatuse märgi - alati võib minna veelgi kallimaks.
Keda kõrged hinnad hirmutavad, võivad vabalt ka veesõidukit rentida. "Tavaliselt tehakse seda 1-2 päevaks. Kui teil on juhiluba, siis võite vabalt ka mõnes välisriigis endale sobiva aluse rentida ning sellega siis mõnusalt aega veeta," selgitas Agur Sarkarias Revali merekoolist.
Kuigi Eesti on mereriik, on siin paadikultuur alles lapsekingades. Oma osa selles on ASi Bike and Boat World tootejuhi Helmut H. Rähesoo sõnul vähesel väikesadamate arvul.
Kui esimese Eesti vabariigi aegu oli orienteerivalt sada väikesadamat, siis tänasel päeval on neid kokku 20.
Kõige sellega kaasneb sadamakohtade puudus, mis eestlaste kasvavat ostujõudu arvestades muutub üha problemaatilisemaks.
Kas aga tasub endale mõni veesõiduk muretseda, kui veel aprilliski sajab lund ning heal juhul pääseb merele maist?
"Pigem on see eestlastele tüüpiline suhtumine, et ilusat aega nii vähe on. Ka tormine meri või pilves ilmaga on merel väga mõnus olla," ei saa skeptikutest aru Kaarel Paakspuu Bell Marine OÜst.
Et Eestis muutuvad veesõidukid üha populaarsemaks, kinnitab kas või fakt, et viimase poolaasta jooksul on Autoregistrikeskuses registreeritud peaaegu nelisada väikelaeva.
Eelmise aasta lõpuks oli registris arvel ca 16 000 erinevat veesõidukit.
Nende, kelle jaoks asi võõras, soovitavad veesõidukite müüjad alustada väiksematest paatidest.
"Pärast tavalist kummipaati oleks järgmine sõiduk, millega võiks harjutada, 30-40hobujõuline mootorpaat. Kontimööda on see algajatele. Sellega on hea harjutada kai äärest lahkumist ja sildumist. Koos praktikaga tulevad ka oskused ja julgus," selgitas Rene Abner Baltic Boat Centerist.
Kellel aga veesõiduki luba puudub, on võimalik minna kursustele. Kaheksa nädalat vältav õpe maksab keskmiselt 5000 krooni.
Juhtimisõigust tõestavat luba läheb vaja, kui veesõiduki võimsus ületab 25 kW.