Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Haagiselamuga omaenda mugav hotellituba reisile kaasa

    Eesti pered soetavad iga aastaga üha rohkem haagis- ja autoelamuid. Haagiselamute müügiga tegelevast Danlor OÜst öeldi Äripäevale, et enne ostmist tuleb inimesel selgeks teha oma vajadused. Tuleb mõelda, kas sõidetakse palju ringi või ollakse valdava osa ajast ühes paigas. Veel võiks mõelda, kui suure seltskonnaga reisida soovitakse, ja veel üheks tähtsaks aspektiks on rahalised võimalused.
    Kui rohkem reisida ja pikki vahemaid sõita, siis on mõttekas osta kas lühemas formaadis haagis- või hoopis autoelamu. Need mõlemad on reisimiseks üsna head. Autoelamu on mõnevõrra mugavam ja parema manööverdusvõimega, kuid haagiselamust ka kordi kallim. Loomulikult võib haagiselamugi koos lisavarustusega väga kallis olla, kuid selliseid müüakse väga vähe.
    Miks väike haagis reisimiseks parem on, vastab Auto Caravan Centeri juhatuse liige Vilmar Engel: "Iga lisameeter, mida kaasa veetakse, annab juurde kütusekulu ja kahaneb ka manööverdusvõime." Kui soovitakse rohkem kohapeal olla, siis on mõttekam osta just suurem ja avaram haagiselamu. Sel juhul sõidetakse suvituspaika ühe hooga kohale ning paigal olles on hea, kui on kaasas praktiliselt oma hotellituba. Loomulikult on seda ka väiksemat sorti haagiselamu, kuid kui pikalt ühel kohal ollakse, on avaram elamine mõnusam.
    Lõuna- või Kesk-Euroopasse minnes tuleb arvestada, et sealsed teed ja tänavad on suhteliselt sinkadi-vonkadi ja ka kitsad ning seal
    suure haagisega manööverdamine pole just kõige mõnusam tegevus. Esimest korda sealset liiklusmöllu nägev eestlane võib oma saamatusega väiksemaid ummikuid tekitada või elamu sootuks lõhkuda.
    Teiseks probleemiks, mis kummitab enamjaolt just autoelamute omanikke, on parkimine. Nimelt ei ole Lõuna- ja Kesk-Euroopas peaaegu üldse võimalik autoelamule või haagisele parkimiskohta leida, et ise kesklinna tuiama minna. Haagiselamu saab jätta kuskile kämpinguplatsile ja siis ise vedava autoga linna peale minna. Autoelamuga aga ei saa kõrguse tõttu sisse ka parkimismajadesse. Sestap tuleb see tavaliselt jätta linna serva ning siis ise jalgratastega linna uudistama minna.
    Tavaline Eesti perekond ehk vanemad ja kaks last, mahuvad igasse karavani ideaalselt ära. Enamik karavane ongi tehtud neljasele seltskonnale. Vilmar Engeli sõnul paljude eestlaste mõte, et soetame kolme või nelja pere peale haagissuvila, tegelikus elus ei toimi - sinna lihtsalt ei mahu nii palju inimesi. On ka olemas seitsmekohalisi haagiseid, kuid nendega on manööverdamise ja bensiinikulu häda. Suurema haagise puhul tuleb arvestada ka seda, et haagise mass ei ületaks auto passis lubatud haagise massi. Kui juhil pole kärulube, siis ei tohi auto ja haagise kogumass ületada kolme ja poolt tonni.
    Ei tohiks peljata, et väikesesse haagisesse ära ei mahu, sest haagiselamule saab kohapeal seistes suure telgi näol ette tekitada ühe lisatoa. Kõik haagiselamute maaletoojad selliseid telke ka pakuvad. Kuigi telgi hind ulatub paarikümne tuhande krooni taha, saab selle raha eest korraliku kaasaskantava lisatoa. Toa, mida ei puhu ka tuul minema, sest see on kinnitatud karavani külge ja alumine osa nii sätitud, et tuul tuppa sisse ei käiks, ning vajadusel saab kas või vaibad maha panna. Samasuguse lisatoa saab teha ka autoelamute juurde.
    Kasutatud haagiselamute hinnad algavad paarikümne tuhande krooni kandist, uutel kahesaja tuhande juurest. Pole mingit põhjust peljata kasutatud haagiselamute puhul seda, et nad on palju läbisõitu saanud. Tavaliselt on nad väga väikese läbisõiduga, pigem on oluline see, kes ja kuidas seal sees on elanud.
    Haagis- ja autoelamud on samamoodi liisitavad nagu sõiduautodki. Erinevuseks on see, et kuna liisingufirmade jaoks on sellised liiklusvahendid veel suhteliselt tundmatud, siis väga väikese sissemaksuga ei pääse, samuti tuleb tavalisest suuremat intressi maksta.
    Fotod: Indrek Susi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.