Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas leiab teie ettevõte ideid uuendusteks?
Parim ideedeallikas on loomulikult kliendid, kellega igapäevaselt suheldes saab häid ideid. Samuti kaks korda aastas läbi viidav rahulolu-uuring.
Siis saame ideid ettevõttest seest ettevõtet hinnates. Selleks kasutame Euroopa kvaliteediauhinna hindamise mudelit, mis on TNT vajadustele kohandatud ning mille abil ettevõtte töötajad hindavad firma tegevust ja pakuvad uusi ideid. Need ideed kogutakse kokku ja saadetakse juhtkonnale arutamiseks. Eelmisel aastal näiteks tuli sedasi umbes 270 ideed, osa neist sai kohe rakendada, mõned on aga pikaajalisemad ning eeldavad pikemat planeerimist.
Samuti leiab mõtteid rahvusvahelist kogemust jagades. Erinevate riikide üksused suhtlevad omavahel ning kui kellelgi läheb silmapaistvalt hästi, siis jagatakse kogemust ka teistele üksustele.
Mõned uuendused tehakse ka seadusandlusest, eriti selle muutustest lähtuvalt.
Uuendamine on TNTs süsteeme protsess. Kuna ettevõtte üks põhiväärtustest on pidev areng, otsime pidevalt uusi ideid.
Allikaid uuendusteks on kaks: sisesed ja välised. Esimesed on ettevõtte seest tulevad ideed, kus firma näeb parandusvõimalusi ja siis viib need parandused ellu.
Välised aga on kliendid ja koostööpartnerid.
Pigem saab uuendusmõtteid ettevõtte seest. Klientidelt saab pigem nende probleemide või vajaduste kirjelduse, millest lähtuvalt teenusepakkuja oma teenuseid täiustab. Kui klient oskaks konkreetseid lahendusi pakkuda, oleks ta suurem spetsialist kui meie teenusepakkujana.
Väiksemaid uuendusi viime sisse igapäevaselt, suuremaid tuleb ette paar-kolm korda aastas. Uuenduse enda pärast ei ole mõtet uuendada. Pigem siis, kui uuendus aitab kaasa ettevõtte missiooni täitmisele.
Uuendame teenuseid pidevalt, käivitame uusi suundasid ja liine. Meil on suurim hoob ideede leidmiseks kliendid.
IK Speditor on väike firma ja kõik klientidega kokku puutuvad inimesed ehk ekspediitorid suhtlevad tihedalt klientidega ning teavad täpselt vajadusi ja turul toimuvat.
Samuti korraldame klientide rahulolu-uuringuid, kus ühe küsimusena uurime teisi teenusepakkujaid, mida kliendid kasutavad. Teiste kasutamise põhjendustest oleme saanud teada näiteks, et kasutataks mõnd teenust, kuid meie seda ei paku või pole klient selle teenuse olemasolust teadlik.
Autor: ÄP